werkende vennoot in het verleden. nu Faillisement

tom002
Topic Starter
Berichten: 1

werkende vennoot in het verleden. nu Faillisement

#1 , 31 dec 2008 20:07

Paar maanden geleden liet ik mij overtuigen om een café op te starten met een maat.
Hierbij leek ons de BVBA een mooie oplossing te zijn. Hij starte de BVBA op als zaakvoerder (hij alleen staat in het staatsblad en in de oprichtingsacte) Ik kwam er later bij (maar opdezelfde datum als op de oprichtingsacte) als meewerkende vennoot.
Nu na een paar maanden blijkt dat we het niet gaan redden en stapte ik eruit (aandelenboek) en gaf ik mijn 30% terug aan hem.
Nu komt hij af dat ik 30% van de lopende rekeningen moet gaan meebetalen (2maanden later na mijn ontslag) omdat hij zich failliet wenst te verklaren.

Wat kan ik hier tegen doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
citroentje
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

#2 , 01 jan 2009 00:42

Paar maanden geleden liet ik mij overtuigen om een café op te starten met een maat.
Hierbij leek ons de BVBA een mooie oplossing te zijn. Hij starte de BVBA op als zaakvoerder (hij alleen staat in het staatsblad en in de oprichtingsacte) Ik kwam er later bij (maar opdezelfde datum als op de oprichtingsacte) als meewerkende vennoot.
Nu na een paar maanden blijkt dat we het niet gaan redden en stapte ik eruit (aandelenboek) en gaf ik mijn 30% terug aan hem.
Nu komt hij af dat ik 30% van de lopende rekeningen moet gaan meebetalen (2maanden later na mijn ontslag) omdat hij zich failliet wenst te verklaren.

Wat kan ik hier tegen doen?

Ik zou eens met de boekhouder gaan praten of een adv onder de arm nemen,waarom wacht die persoon 2 maanden volgens mij is er meer aan de hand.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”