BVBA in België tijdelijk runnen vanuit de Verenigde Staten

tiga
Topic Starter
Berichten: 1

BVBA in België tijdelijk runnen vanuit de Verenigde Staten

#1 , 02 dec 2008 10:07

Sinds enkele jaren heb ik een BVBA in de IT-sector (webdesign, hosting, etc.). Aangezien ik 95% van mijn activiteiten online doe, ben ik niet gebonden aan een vaste locatie. Bovendien zijn meer dan de helft van mijn klanten Amerikaans.

Mijn vriendin heeft een aanbod gekregen om 1 of 2 jaar in de V.S. te werken. Uiteraard wil ik haar vergezellen, en liefst van al zelfstandig blijven werken om mijn huidige klanten te kunnen behouden. Eventueel wil ik (deeltijds) werken voor een Amerikaanse werkgever, en dan misschien als freelancer uitbetaald worden in België.

Haar visum is in orde. Als ik een visum wil krijgen, zouden we moeten trouwen.
- Moet ik dan aan het werk in de V.S. of kan ik ginds gewoon mijn vennootschap blijven runnen?
- Hoe zit het met dubbele taksen (op inkomsten die mijn BVBA genereert).
- Kortweg, hoe pak ik dit best aan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber
Berichten: 572

#2 , 02 dec 2008 10:09

Je kan probleemloos je BVBA vanuit de VS besturen, zolang je vennootschapszetel in België blijft. Je wordt nog steeds belast op je werledwijde inkomen, maar het kan zijn dat je eens gaat moeten kijken naar dubbelbelastingsverdragen tussen de VS en België, sommige in de VS verkregen wnsten kunnen lager belast worden.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”