Persoonlijk faillissement

Alicia123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Persoonlijk faillissement

#1 , 16 mar 2021 13:44

In 2017 ben ik door mijn scheiding in persoonlijk faillissement moeten gaan.

In 2020 werd ik verschoonbaar verklaard.

Nu krijg ik brieven van Provinciebelasting bedrijven want blijkt dat na afsluiting faillissement en verschoonbaarverklaring mijn ondernemingsnummer opnieuw op actief - normale toestand werd gezet door het KBO.

De curator zegt, “ik heb geen bevoegdheid meer en ben niet uw persoonlijke advocaat” “is verschenen in het staatsblad”

Is dit normaal dat je ondernemingsnummer na afsluiting faillissement met verschoonbaarverklaring opnieuw op actief wordt gezet.

Daarnaast heb ik, behalve een mail van de curator over de verschoonbaarheid, nooit documenten ontvangen over de afsluiting van het faillissement. Alsook heeft nooit iemand me op de hoogte gebracht over wat na de afsluiting.

Wie had de taak om het ondernemingsnummer stop te zetten in het KBO?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mar 2021 18:50

Als dit normaal is weet ik niet, ik heb zeer veel mensen geholpen bij hun faillissement en JA bij velen is dit zo,
Eerst voor de afsluiting staat er in faillissement sinds xx.xx..xx
Na de verschoonbaar en later bij de kwijtschelding, is dit in faillissement verdwenen en staat je verder ingeschreven.
Ik raad aan dat je contact neemt met het KBO.


Heeft u vragen over KBO ?

Tel. : 0800 120 33

Fax : 02 277 50 82

E-mail : Helpdesk.kbo@economie.fgov.be

mag ik je vragen om ons je resultaat hier eens te willen delen !! den lowie
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”