OPRICHTERSAANSPRAKELIJKHEID

broecka
Topic Starter
Berichten: 1

OPRICHTERSAANSPRAKELIJKHEID

#1 , 14 okt 2008 10:39

Begin vorig jaar ging sloot ik een lastgevingsovereenkomst met een startende transportonderneming. De bedoeling was om mijn vakbekwaamheid ter beschikking te stellen zodanig zij de nodige vergunningen konden aanvragen om transport te mogen doen.
Bij de opricht van de vennootschap werd ik aangesteld als lasthebber en bovendien werd ik ingeschreven als oprichter voor 497 aandelen.

Na een aantal maanden begon ik mij al vragen te stellen over de handelingen van de zaakvoerder. Onverantwoorde investeringen. Aangezien ikzelf niet tijdig meer werd betaald als lasthebber nam ik ontslag.

Ondertussen heb ik al verschillende brieven gestuurd, gebeld, ... maar zonder resultaat. Ik krijg noch een antwoord van de zaakvoerder noch een antwoord van de overige aandeelhouders over de financiële situatie binnen de onderneming.

Ik heb alle mogelijke stappen ondernomen om mezelf zo goed mogelijk te beschermen. Maar hoe zit het nu met mijn oprichtersaansprakelijkheid in geval van faling?

Graag een antwoord

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding