ondernemingsrechtbank hoger beroep verstek

rechtbankbezoeker
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

ondernemingsrechtbank hoger beroep verstek

#1 , 09 feb 2021 17:37

Beste Leden,

Hier ben ik weer voor jullie mening.

Enkele jaren terug heb ik faling achter de rug waarvoor de procedures nu nog lopen omdat het over veel geld gaat.

Korte duiding:
In eerste instantie ben ik door de ondernemingsrechtbank veroordeeld tot het betalen van de schulden wegens aantoonbare fouten. Het was een BVBA.

Ik was hier niet mee akkoord en ben in hoger beroep gegaan.

Door mijn eigen schuld, ik ga geen uitvluchten zoeken, is het beroep niet behandeld zoals het moet. Waarschijnlijk is mijn raadman niet naar het hoger beroep gegaan (wegens niet correcte betaling langs mijn kant - slechte periode) en ikzelf ook niet omdat ik de papieren kwijt was en mijn raadsman mij niet durfde bellen. Ik ben wil nooit officieel door mijn vorige raadsman aangeschreven per mail of per post dat ze mij niet meer zouden verdedigen.

Enfin nu vandaag kreeg ik een brief (notaris) in de bus waaruit duidelijk bleek dat er een vonnis was, ik ga geen details geven want ik wil niet dat dit meegelezen zou worden door mijn curatoren.

Er zou een vonnis zijn van het hoger beroep in december en de persoon die mij de brief stuurde is ook aangesteld in december.

Ik heb nu een betere periode en ben voor een andere zaak terug bij een andere raadsman en die is wel geheel betaald en heb hel bovenstaande voorgelegd. Hij ging alles opvragen.

Het verbaasde hem wel dat er geen vonnis was betekend van enerzijds het hoger beroep en anderzijds de aanstelling terwijl dit wel dient te gebeuren. Hij ging rustig alles bekijken en mij komende week contacteren.

Omdat ik natuurlijk al wat nerveus loop hoor ik graag al eens hier wat eventuele mogelijkheden zou zijn?

Ik vermoed; ondanks verstek, enkel cassatie (en werkt dat opschortend in geldzake?)? Of zien jullie nog iets anders.

Tevens sprak mijn huidige raadsman over het aanvechten van het aanstellen van die persoon

Zien jullie nog andere mogelijkheden? Ondanks het over een gigantische som gaat xxx.xxx€ zou een betaalafspraak van 1x.xxx € per maand tot de mogelijkheden behoren (alhoewel ik niet akkoord ben) anders kan ik mij evengoed failliet laten verklaren en dan hebben ze niks.

Ik ven benieuwd naar jullie inzichten... En ik weet het is mijn eigen fout.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 feb 2021 19:24

Als u zich persoonlijk failliet laat verklaren, wil niet zeggen dat du dit niet gaat moeten betalen, dit komt uit een persoonlijke fout, je kan er zo er niet onderuit,

Plus deze som heeft niks te maken met je persoonlijk zelfstandig zijn maar van een BVBA waar u persoonlijk fouten heeft gemaakt .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

rechtbankbezoeker
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 feb 2021 20:36

Als u zich persoonlijk failliet laat verklaren, wil niet zeggen dat du dit niet gaat moeten betalen, dit komt uit een persoonlijke fout, je kan er zo er niet onderuit,

Plus deze som heeft niks te maken met je persoonlijk zelfstandig zijn maar van een BVBA waar u persoonlijk fouten heeft gemaakt .
Klopt dat ik volgens de rechtbank fouten heb gemaakt. Maar dan ben je persoonlijk aansprakelijk en dat betwist ik ten sterkste.

Het komt erop neer dat ik mee wil werken om al delen te betalen maar als ik mij persoonlijk failliet laat verklaren dan hebben ze niets want dan ik naar het ocmw.

Plus in principe daar gaat het ook niet over, het gaat hel over wat zijn de mogelijkheden, niet dat ik fouten heb gemaakt, dat beslist de rechtbank

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”