Springplank tot zelfstandigheid

Tim Van Keer
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Springplank tot zelfstandigheid

#1 , 15 jan 2021 18:45

Volgens mij zijn er geen objectieve regels waarom de rva al dan niet een project goedkeurt voor het spingplank naar zelfstandigheids traject.

Ik voldoe aan al de regels(hieronder opgesomd) er is enkel geen duidelijkheid over de echte inhoud en betekenis van deze voorwaarden.

Ter info ik zou een cafe openen na de corona sluiting. Onderaan de lijst mijn uiteindelijke vraag.

"springplank naar zelfstandige".

Uiteraard zijn aan dit voordeel een aantal voorwaarden verbonden:

De nevenactiviteit moet aangegeven worden op het ogenblik van de uitkeringsaanvraag of, indien men al uitkeringen ontvangt, vóór de start van de activiteit.
De werkloze mag zijn loontrekkende activiteit niet zelf hebben stopgezet om het voordeel van de cumul te bekomen.
Men mag geen nevenactiviteit uitoefenen die men in de afgelopen 6 jaar als hoofdberoep heeft uitgeoefend.
Men mag het werk niet door derden laten uitoefenen (vb. door werknemers of onderaannemers), tenzij bij wijze van uitzondering.
Dit voordeel kan niet gecumuleerd worden met een loontrekkende of artistieke activiteit.
Kent de RVA het voordeel toe? Wat is de lijst van objectieve criteria? Of is dit pure willekeur? Moet deze lijst niet openbaar gemaakt worden zodat je eventueel uw project eraan kan aanpassen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 15 jan 2021 19:35

Horeca lijkt mij geen nevenactiviteit te zijn?

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”