Kennisgave btw

blauwevis
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Kennisgave btw

#1 , 30 dec 2020 17:13

Beste leden

Het gaat om volgende

Ik was bestuurder en aandeelhouder in bvab X

Deze is overgedragen volgend overeenkomst.

Mijn ontslag is gepubliceerd

Echter krijg ik heden een kennisgave voor een btw schuld

De pv van btwcorrectie blijkt na mijn overdracht dus na mijn ontslag zijn opgesteld en verstuurd is geweest.

De bezwaarperiode verstrijkt pas in februari zo blijkt u de kennisgave

Ik heb geen weet van de inhoud van pv wat hun standpunt was

Ik weet enkel dat de boekhouder hiermee bezig was/is.

De overnemer wist dat er een btwgeschil was...



Ik dien nu op deze brief binnen de maand te reageren

Hoe moet ik deze doen ; ik had geen weet van deze PV evenals ben ik geen bestuurder meer in deze bvba dus sta ik niet in voor de dagelijkse leiding noch feitelijk.

Dien ik te reageren dat ik geen bestuurder ben, kopijvan de overeenkomst aandelen, kopij notulennbijzondere vergadering waar mijn ontslag instaat evenals kopij van de publicztie BS te sturen

Dien ik nog iets tr vermelden aangezien het gemotiveerd dient te zijn..

Graag uw advies hierover


Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12836

#2 , 30 dec 2020 17:32

Een btw-schuld is in hoofde van de vennootschap, dus tenzij in geval van fraude zou dit niet op uw persoonlijke naam mogen gebeuren.

blauwevis
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 dec 2020 17:44

Dank je wel @LeenW

Er was een btwcontrole waar toen ik bestuurder was de kaft werd afgegeven

Die hebben we tot heden zelfs niet terug gekregen

Ze vreogen bijkomende info maar zonder de kaft gaat dit moeilijk

Nu is er een pv opgesteld en wellicht heeft de boekhouder reeds het nodige gedaan zoals de kaft teruggevraagd.

Echter is de pv opgesteld na ontvangst en publicatie van lijn ontslag.

Er is geen sprake van fraude enkel vroegen ze bijkomende stukken indertijd om de facturen te verantwoorden...

Nu zit ik natuurlijk ermee aangezien ik geen hoedanigheid heb om een kopij te vragen van dit pv noch om er bezwaar voor te schrijven.

Ik weet wel dat de ontvanger niet de eerste keer het naar het verkeerde adres of naar een verkeerde persoon stuurt heeft men boekhouder laten weten evenals meegemaakt met een andere vennootschap van me...

Ik denk dat hij zijn schrijven begon op basis van de oude gegevens en niet de nieuwe

Het is wellicht mss zl dat vij de btw nog de gegevens niet upgedate waren.

Hoe zou ik het beste op reageren?

Reclame

blauwevis
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jan 2021 23:11

Nog iemand misschien advies?

Bv nog betwisten van enige fouten in de zin van art bw 1382 toen ik nog zaakvoerder was?

Zou me een plezier doen als er nog mensen zijn die hierover iets weten en dit kunnen delen...

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”