Is het totaal onmogelijk om te ondernemen onder de 18?

Snowymountain
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Is het totaal onmogelijk om te ondernemen onder de 18?

#1 , 02 nov 2020 19:11

Dag iedereen,

Ik ben 16 jaar oud en zou graag een webshopje opstarten, waar ik mijn poster designs kan verkopen. Maar na even gezocht te hebben op internet, lijkt het zowat onmogelijk om in België als minderjarige een bedrijfje te starten (eenmanszaak). Ook met de hulp van mijn ouders, lijkt het zeer moeilijk. Is er toch een mogelijkheid om een webshop de kunnen starten? Of is er geen andere optie dan 2 jaar te wachten tot ik 18 ben.

Alvast bedankt voor uw antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 nov 2020 20:05

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.


Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 02 nov 2020 23:18

Het kan via een vennootschap van de ouders waar u dan in werkt, maar ik denk dat er weinig 16-jarigen zijn die in staat zijn een bedrijf te runnen. De ook aan het financiële, u gaat heel wat extra kosten hebben, gaat u wel genoeg winst kunnen draaien?

Snowymountain
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 nov 2020 13:07

Het kan via een vennootschap van de ouders waar u dan in werkt, maar ik denk dat er weinig 16-jarigen zijn die in staat zijn een bedrijf te runnen. De ook aan het financiële, u gaat heel wat extra kosten hebben, gaat u wel genoeg winst kunnen draaien?
Oorspronkelijk dacht ik dat het vrij makkelijk zou zijn om een webshopje op te richten. Maar er komt toch echt teveel bij kijken, zeker als minderjarige. Ik denk dat ik nog enkele jaren zal wachten. Bedankt voor je hulp!

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”