staatsblad - patsstelling zaakvoerder

baguetje2850
Topic Starter
Berichten: 155
Juridisch actief: Nee

staatsblad - patsstelling zaakvoerder

#1 , 05 aug 2020 12:53

Onderwerpen samengevoegd - JurecaBE -moderator ---zie ook andere vragen van TS


een zaakvoerder neemt ontslag uit een vennootschap en publiceert dit in het Staatsblad. Hoe kan ik dit terugvinden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 05 aug 2020 13:03

Zoeken op vennootschap, dan ziet u alle publicaties.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 aug 2020 13:47

Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 aug 2020 13:55

Als aanvulling op scorpioen, ook een mogelijkheid opzoeken via https://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/ ... hform.html

Veel succes.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

baguetje2850
Topic Starter
Berichten: 155
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 aug 2020 14:30

Samengevoegd

een zaakvoerder neemt 6 weken geleden aangetekend ontslag uit een BV een eist van de andere zaakvoerder dat hij dit in het Staatsblad publiceert. Deze weigert en reageert via zijn advocaat dat de onslagnemende zaakvoerder zelf voor publicatie moet zorgen en dat hij ook geen kwijting geeft vanwege fraude.

de eerste zaakvoerder publiceert niets. wat is nu het statuut van deze zaakvoerder én de toestand van de vennootschap?

baguetje2850
Topic Starter
Berichten: 155
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 aug 2020 17:10

dank voor de antwoorden. het opzoekwerk heeft niets opgeleverd zoals je hogerop kan lezen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 aug 2020 19:48

Als je de vennootschap op naam opzoekt via de link die ik heb vermeld in mijn antwoord, zie je wie zaakvoerder is en kan je alle publicaties raadplegen die betrekking hebben op deze vennootschap. Als je nog meer gegevens nodig hebt zal je, m.i. althans moeten aantonen welk belang je in deze zaak hebt.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

baguetje2850
Topic Starter
Berichten: 155
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 aug 2020 22:28

#7 Beste Marcus, Ik begrijp je standpunt. Ik ben de partner van de vergebleven zaakvoerder, en net als zij niet beslagen in de materie. Het gaat over een superklein familie vennootschap.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 aug 2020 08:13

Het is niet de eerste zaakvoerder die het moet publiceren maar de huidige zaakvoerder . die dit moet publiceren aan de hand van een verslag van een bijzondere algemene vergadering u vind dit terug in de bijlagen van de Rechtspersonen .. TOT 1997.

,
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”