kind verdiend geld als influencer wat nu?

pietuitdebroek
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

kind verdiend geld als influencer wat nu?

#1 , 13 jul 2020 21:58

wat moet je doen als een tiener geld aangeboden krijgt van (grote) merken om hun product aan te prijzen?

een kind kan volgens mij niet zelfstandig statuut aanvragen

is een vzw oprichten dan een goede oplossing want er worden facturen gevraagd daar de bedrijven

ik weet hier echt niets over....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 13 jul 2020 22:07

vzw, wat is uw winstloos doel dan?

Als het bedrag de moeite waard is, zou ik een boekhouder raadplegen. Als het om peanuts gaat, zou ik het zo laten.

pietuitdebroek
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jul 2020 22:13

vzw, wat is uw winstloos doel dan?

Als het bedrag de moeite waard is, zou ik een boekhouder raadplegen. Als het om peanuts gaat, zou ik het zo laten.
Er zijn al bedragen vernoemt van 1500€...

ja oke boekhouder zal er zowiezo komen maar had graag eens tips gehad door andere mensen, als ik het aan wat mensen rondvraag en ik hoor vaak dezelfde dingen terug dan zal ik er meer vertrouwen in hebben

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 14 jul 2020 08:40

is het 1500€ per opdracht, per uur, per dag, per week, per maand, per jaar?

pietuitdebroek
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 jul 2020 12:07

is het 1500€ per opdracht, per uur, per dag, per week, per maand, per jaar?
Die 1500€ was voor 1 opdracht, van een bekend merk maar hebben die dan niet kunnen doen omdat ze om een factuur vroegen.

doorgaans is het zo'n 150euro per dag

my_key
Berichten: 221
Juridisch actief: Ja
Locatie: Hasselt
Contacteer: Website

#6 , 10 aug 2020 15:53

Je moet in België 18 jaar zijn om je aan te sluiten bij een sociaal verzekeringsfonds (verplicht als zelfstandige). In Nederland kun je als minderjarige wel een eigen zaak beginnen...
Als ouder kun je je eventueel wel inschrijven als zelfstandige bij een ondernemingsloket, dan kun je facturen opmaken. Een boekhouder kan helpen bij de boekhouding.

Ofwel kun je contact opnemen met een bedrijf dat in deze sector werkt en waarvoor zoon- of dochterlief zou kunnen werken in het kader van een (jobstudenten)overeenkomst.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”