clubgeld terugvragen

mtantwerp
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

clubgeld terugvragen

#1 , 31 mei 2020 14:18

Beste,
Mag je bij overmacht (situatie geen lessen door corona) aan een sportclub je geld toch terugvragen als in hun huishoudelijk reglement staat dat
lidgelden niet worden terug betaald?
Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mtantwerp
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mei 2020 14:33

en als er iets over overmacht zou staan , dat ze dan niet terug betalen?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 mei 2020 15:04

https://www.dynamoproject.be/faq/corona ... d-terug-te

Persoonlijk ( dit is niet juridisch ) zou ik zeker niet het uiterste uit de kan willen halen in deze situaties. Gezien deze crisis ook niet hun schuld is.
En indien alles normaal was, waart ge uw centen toch ook kwijt = dus enkel geen prestaties gekregen. Bij de clubs ( die het al moeilijk hebben ) hebben zij er wel al kosten tegenover staan en verlies aan inkomsten : is dus een volledig negatief beeldje.

Als we allemaal een beetje tolerant zijn in deze periode; meer draaglijker voor iedereen.

Nogmaals is geen juridische onderbouwing, maar een kwestie van solidariteit.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 mei 2020 18:11

Een voucher lijkt me hier aangewezen. Misschien dit best in deze zin met je club bespreken.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 01 jun 2020 15:39

Een voucher lijkt me hier aangewezen. Misschien dit best in deze zin met je club bespreken.
Voor welk bedrag? De club kan haar onkosten (huur, verzekering,....) ook niet terugvorderen. Begin maar uit te rekenen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 01 jun 2020 15:46

Mag je bij overmacht (situatie geen lessen door corona) aan een sportclub je geld toch terugvragen als in hun huishoudelijk reglement staat dat
lidgelden niet worden terug betaald?
Neen
Lidgelden worden niet terugbetaald ...


Overmacht in huidige situatie is iets waarop de club zich zou kunnen beroepen om niet terug te betalen, wanneer dat in hun reglement WEL voorzien was ...

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 jun 2020 21:30

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”