Vraag over BV (bvba)

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

Vraag over BV (bvba)

#1 , 24 mei 2020 18:29

Beste,

Ik heb enkele vragen over de Bvba van vroeger.

Als men een BVBA overneemt die al geruime tijd leegstaat, dient men het kapitaal te volstorten als dit ooit gebeurd is in het verleden? Bvba kost €3500.

Volgende vraag is: stel dat ik mij met m’n bvba als zaakvoerder echt weinig uitbetaal €1000 ongeveer, maar de bvba zelf draait heel goed met winsten in de €100.000 ( puur hypothetisch) kijken andere instanties dan naar de cijfers van mijn BVBA of naar de cijfers van mijzelf, dus die van die personenbelasting? Ik vraag dit omdat men soms meer voordeel haalt bij instanties door een laag inkomen zoals de Vlaamse renovatie premie, om een voorbeeld te geven...


En laatste vraag: ik heb gelezen dat als men een nieuwe bvba opricht deze kan volstorten in natura, dus met aangekochte materiaal, handelspand, auto, en vakbekwaamheid???, nu vraag ik mij af hoe dit dan wordt vermeld op de jaarrekening? Zal dit dan echt onder volstort kapitaal zien? Dus die €18,600? Of zal het daar altijd op €0 blijven zolang men geen echt geld sort en enkel natura gebruikt?

Rare vragen maar ik hoop deze beantwoord te krijgen in een duidelijke taal :p

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding