eigenaar versus visklub

jean-marc
Topic Starter
Berichten: 45

eigenaar versus visklub

#1 , 15 mei 2020 21:50

ik heb een vraagje ,

om het even kort samen te vatten ik ben in bezit van een visvijver die ik verhuur aan een vissersklub en nu is er iets voor gevallen waardoor iemand van het bestuur op eigen of éénmans actie de politie heeft gestuurd naar mij omdat ik met mijn wagen naar de vijver was gereden voor de nodige dingen te doen zoals vis afscheppen en dergelijke .
nu vond die meneer het nodig voor om de politie te bellen wat door iedereen is afgekeurd van het bestuur .
gelukkig kende ik iemand van de politie die daar bij was en daar was het mee gebleven dus geen boete . (Carona)
ne is hij door het bestuur uit het bestuur gezet marmer kunnen ze niet doen zeggen ze .
nu moet dat lukken dat het contract afloopt aan het einde van het jaar maar ja ze vissen daar al heel lang en voor mij moeten ze niet weg maar ik heb wel een probleem met die persoon die de politie belde .
ik ben ook lid van de club en nu zou ik wel willen dat die persoon weg blijft van de vijver en nu was mijn vraag of ik dit in het contract kan zetten .
gewoon dat ik het verleng maar dat ik niet meer wil dat de daar nog komt vissen .
is dat mogelijk of wat zijn de alternatieven ?
en de klub is van de kwb groep of moet ik daar gaan aankloppen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 15 mei 2020 22:30

Als u een goed verhuurt aan een derde is het niet aan u te bepalen welke bezoeker uw huurder toelaat...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 16 mei 2020 07:25

Als ze u uit de club zetten, mag u er ook niet meer gaan vissen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

jean-marc
Topic Starter
Berichten: 45

#4 , 16 mei 2020 09:26

nee das waar maar als ze mij uit de club zetten dan is het ook het laatste contract en dan staan zij ook aan de kant .
ik weet dat het zeer moeilijk is om een visklus op te starten , ik bedoel dat het een hoop geld kost om met alles in orde te zijn en de nodige zaken op orde te hebben .
ze hebben het nog eens geprobeerd inkwamen toen tot de vasttelling dat ze veel te weinig geld hebben om alles terug op te starten .
maar daar gaat het niet om ?
het gaat om het feitwat ik kan ondernemen ?
geen contract meer geven tot ik mijn voorwaarde heb ?
of hoe kan ik zoiets oplossen ?
wat kan ik juridisch doen waardoor ik wettelijk ben ?

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 16 mei 2020 09:29

geen contract meer geven tot ik mijn voorwaarde heb ?
of hoe kan ik zoiets oplossen ?
wat kan ik juridisch doen waardoor ik wettelijk ben ?
U kan niet doen wat u wil. U kan kiezen om al dan niet aan hen te verhuren, maar dat is het dan ook.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 16 mei 2020 10:03

Al eens gaan praten met het bestuur? Laat eens tussendoor vallen dat je overweegt om mogelijks niet meer te verhuren, zolang die persoon nog lid is van de visclub.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 16 mei 2020 13:04

Kijk eerst na hoe het zit met eventuele automatische verlenging / opzeggen van het contract .

jean-marc
Topic Starter
Berichten: 45

#8 , 16 mei 2020 14:24

ik heb met de voorzitter gepraat en hij zegt dat hij de bevoegdheid niet heeft voor hem uit de club te zetten wel voor uit het bestuur en dat hebben ze ook gedaan .
als hij dat niet heeft wie dan wel ?
maar iemand die het visregelerent niet naleeft wel .
en er is geen automatische verlenging het contract vervalt op het einde van het jaar.

Franciscus
Berichten: 38596

#9 , 16 mei 2020 20:37

De algemene vergadering kan leden weigeren gezien dat het hoogste orgaan is ALS de club tenminste rechtspersoonlijkheid heeft dus in dit geval een vzw is.

LeenW
Berichten: 12828

#10 , 16 mei 2020 20:46

ik heb met de voorzitter gepraat en hij zegt dat hij de bevoegdheid niet heeft voor hem uit de club te zetten wel voor uit het bestuur en dat hebben ze ook gedaan .
als hij dat niet heeft wie dan wel ?
maar iemand die het visregelerent niet naleeft wel .
en er is geen automatische verlenging het contract vervalt op het einde van het jaar.
De persoon heeft niets verkeerd gedaan tov de club, dus ik volg de voorzitter daar wel.

lukasi
Berichten: 1141

#11 , 16 mei 2020 20:51

Verleng het huurcontract maar met de bijkomende clausule dat je ten alle tijden als eigenaar toegang hebt tot de visput .
Of is dit te simpel ?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 17 mei 2020 09:21

Om even teug te komen op die auto. Waarom zou dat niet gemogen hebben van die klager?
Was het een LEZ zone? Natuurgebied? ......

jean-marc
Topic Starter
Berichten: 45

#13 , 18 mei 2020 09:23

de reden dat ik daar niet mocht komen is door de loch down
echter met de fiets mocht dat wel en trouwens das een privé weg en alle mensen die daar ook een vijver hebben en langs onze kant is dat iets van een 6 vijvers die waren bijna allemaal daar
het huurcontract maar met de bijkomende clausule dat je ten alle tijden als eigenaar toegang hebt tot de visput .
is toegevoegd aan het nieuw contract nu nog enkel iets vinden waardoor ik die persoon daar kan weg houden
wat ik als eigenaar kan doen ?!
ik dacht al eens om hem in zijn oren te fluisteren dat hij beter daar wegblijft maar waarschijnlijk gaat hij dat toch niet doen .
maar de de het bestuur heeft er over vergaderd en ze hebben hem uit het bestuur gezet dus er is al een soort van straf voor hem (als ik het zo mag zeggen )
maar voor mij is dat niet genoeg omdat ik zelf al weet als ik die daar zie dat ik die vroeg of laat zal vasthebben als hij mij uitdaagt .
dit geval ligt mij nog steeds zwaar op de maag en ben daarom nu naar een oplossing aan het zoeken om hem daarbuiten te houden op een legale manier

mbbs1024
Berichten: 474

#14 , 18 mei 2020 15:24

Zoals hierboven reeds aangehaald kan alleen de algemene vergadering beslissen om een lid uit te sluiten.
Maar als ik U goed begrijp, bent U boos omdat U zelf illegale dingen gedaan hebt, door vriendjespolitiek hebt U geen boete gekregen, maar nu wil U die boosheid uitwerken op iemand waarvan U denkt dat hij Uw illegaal gedrag heeft aangegeven bij de politie ?
Gebruik dus even Uw gezond verstand, en geef toe dat U zelf aan de basis van dit probleem ligt, en laat het rusten ipv de dingen op de spits te drijven.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#15 , 18 mei 2020 17:01

Maar als ik U goed begrijp, bent U boos omdat U zelf illegale dingen gedaan hebt, door vriendjespolitiek hebt U geen boete gekregen,
Verzorgen van dieren kon van in begin als essentiële verplaatsing gezien worden (je mocht er bvb eten voor gaan kopen ...)
En het is in latere versies van het MB zelfs nadrukkelijk als toegelaten opgenomen ...

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”