Hoe zelfstandige activiteit in bijberoep stopzetten?

Nick__v
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Hoe zelfstandige activiteit in bijberoep stopzetten?

#1 , 06 mei 2020 14:30

Ik loop al even met het idee om mijn zelfstandige activiteit in bijberoep stop te zetten.

Dit omdat ik naar mijn mening, niet genoeg opdrachten binnenhaal en er zelf te weinig tijd voor heb om, naast mijn hoofdberoep, nog veel sociale media en reclame etc. voor mijn bijberoep te onderhouden om nieuwe klanten aan te trekken.

Vraag is nu wat ik het best doe? Alles zelf regelen of alles via het Sociaal verzekeringsfonds? (Die rekenen een 140 EUR aan voor alles).

Het lijkt me om volgende 3 zaken te gaan?
- Stopzetting bij KBO
- BTW verwittigen (ook al heb ik de vrijstellingsregeling)
- Sociaal verzekeringsfonds inlichten van stopzetting

Advies?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mei 2020 16:32

Ge moet zeker naar het onderneming loket en daar zal je voor sluiten en BTW sluiten

Het volgende kosten is er voor het stopzetten als je het doet in een ondernemingsloket.
Stopzetten 89,50€
Btw stop zetten =52,03 €
= 141,05€
Dit is het goedkoopste ten zij u zelf een aangetekende zending doet naar de BTW met het het formulier dat je op internet vind. dan win je een 44 a 45€
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

edc1
Berichten: 50

#3 , 07 mei 2020 08:45

Die 141,05€ mag je ook nog als onkost aangeven bij uw belastingsaangifte van het inkomstenjaar waarin je de activiteit hebt stopgezet.

Reclame

jef007
Berichten: 1679

#4 , 07 mei 2020 18:54

en het stopzettingsformulier voor de BTW heet : 604 C
en is blanco te vinden op het internet

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”