opstart massagepraktijk

werbrouckkatrien
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

opstart massagepraktijk

#1 , 20 apr 2020 13:16

Ik zit in de opstart van een massagepraktijk. Ik heb reeds een BTW nummer en ben aangesloten bij een boekhouderskantoor. Ik vroeg mij af of er nog andere zaken zijn die ik absoluut moet doen? Ik denk bijvoorbeeld aan een bepaalde verzekering afsluiten of zijn er eventueel nog andere dingen?

Heel erg bedankt! mvg, Katrien

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 20 apr 2020 13:20

Bedrijfsbeheer gevolgd.
Welk diploma hebt u... kine of.....

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 26 apr 2020 12:55

Verzekering burgerlijke aansprakelijkheid is al minimum

Lokale politiereglementen en aanverwante goed napluizen
"Massage"-toestanden zijn in vele steden en gemeenten niet erg populair meer
Ook die zonder happy ending kunnen daar problemen door krijgen

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 27 apr 2020 13:30

uit een willekeurig BELASTINGREGLEMENT (EROTISCHE) MASSAGESALONS Gemeenteraad van 12 september 2019pagina 2 van 3Met ingang van 1 januari 2020 en voor een periode eindigend op 31 december 2025 wordt er eenopeningsbelasting en een jaarlijkse belasting geheven op (erotische) massagesalons gelegen op hetgrondgebied van de gemeente Schoten.Voor de toepassing van dit belastingreglement moet er onder (erotische) massagesalons verstaan worden, elke publiek toegankelijke inrichting, waar de exploitant massages aanbiedt en die hiervoor uitgerust, kenbaar en/of zichtbaar gemaakt is.Artikel 2De aanslagvoet van de openingsbelasting is vastgesteld op 6.000,00 euro. Het is een éénmalige belasting die verschuldigd is bij elke opening van een nieuwe handelsactiviteit van een (erotisch)massagesalon. Elke wijziging van uitbating wordt gelijkgesteld met een nieuwe handelsactiviteit.De aanslagvoet van de jaarlijkse belasting is vastgesteld op 1.200,00 euro per (erotisch) massagesalon. De jaarlijkse belasting gaat in vanaf het jaar volgend op het jaar van inkohiering van de openingsbelasting, of bij gebreke hiervan, vanaf de inwerkingtreding van huidig belastingreglement.De openingsbelasting en de jaarlijkse belasting zijn ondeelbaar. Ze zijn verschuldigd voor het gansekalenderjaar, welke ook de aanvangs- of stopzettingsdatum van de economische activiteit of wijziging van uitbating in het jaar is. Er wordt geen enkele korting of teruggave van de belasting gedaan, om welke reden dan ook

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”