Corona en mentale beperking

Naomi Mechelen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Corona en mentale beperking

#1 , 14 apr 2020 21:11

Dag allemaal,

Voor mijn day-job werk ik als communicatie verantwoordelijke van een vzw werkzaam in vormingen voor volwassenen met een verstandelijke beperking.

Nu met de hele corona-crisis, is mijn doelgroep enorm geïsoleerd en eenzaam.

Daarom dat ik graag een initiatief wil opstarten, om voor volwassenen met een beperking, anderen volwassenen (met of zonder beperking) te vinden die dan penvrienden worden.

Bekijk het als een soort van dating website waar mensen zichzelf (niet of wel) openbaar kenbaar maken als zoekende naar en penvriend.

Zoals u merkt, zijn er nog veel details die ik moet uitvissen zoals:
- enkel personen met een verstandelijke beperking mogen penvrienden worden, of ook gemengd?
- geven zij hun interesse aan, zichtbaar voor anderen zodat zij zelf iemand kunnen vinden, of is de deelname onzichtbaar behalve voor mij en koppel ik hen?

Deze vragen stel ik mij, omdat ik de legale/privacy kant van het verhaal niet ken.

Kan iemand mij zeggen met welke zaken (ook dingen waar ik in dit bericht niet aan gedacht heb) ik rekening moet houden?

Ik wil dit project heel erg graag opstarten om mensen op te vrolijken en gelukkig te maken. Maar ik wil natuurlijk geen privacy schendingen maken of illegale zaken.

Alvast bedankt om dit bericht te lezen.

Groetjes en blijf veilig,
Naomi

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 15 apr 2020 15:10

Doe dit via de gekende kanalen van zorgsector en of gemeente helpende handen die wel zullen doorverwijzen.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”