Stacaravan als werkplek

Supersammos
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Stacaravan als werkplek

#1 , 30 mar 2020 12:21

Hallo,
Vanwege de hoge huur- en huisprijzen vroeg ik me af of het mogelijk zou zijn om te kunnen werken vanuit een stacaravan. Voor mijn soort werk is het plaats genoeg, maar is het legaal in orde?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12770

#2 , 30 mar 2020 12:23

U kunt uw maatschappelijke zetel niet in een caravan plaatsen, als dat uw vraag is.

katwezel
Berichten: 375

#3 , 30 mar 2020 12:27

Heel twijfelachtig , waar zou die dan staan ?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9726
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 30 mar 2020 15:37

Stacaravans staan normaal in zones voor (niet permanente) verblijfsrecreatie

Commerciëel gebruik of uitbating (op uitbating van de parken na dan) is daar verboden ...

denlowie
Berichten: 15922
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 mar 2020 16:15

op een woonwagen park , heb er ooit klanten gehad die in een sta karavaan woonden en nu nog en die waren gelegen op een woonwagenpark voor permanente bewoning , één in Gent in de morekstraat, en één in Destelbergen in Dendermonsesteenweg
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9726
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 30 mar 2020 16:54

op een woonwagen park , heb er ooit klanten gehad die in een sta karavaan woonden en nu nog en die waren gelegen op een woonwagenpark voor permanente bewoning
Toegelaten permanente bewoning is tegenwoordig zeer uitzonderlijk
Politie is trouwens her en der campings aan het ontruimen ...

Totaal andere zaak en verandert ook wat er kan - aangezien men zijn zaak kan zetten waar men woont, en uitoefenen (met uiteraard beperkingen ifv aard vh bedrijf)

denlowie
Berichten: 15922
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 mar 2020 17:50


Toegelaten permanente bewoning is tegenwoordig zeer uitzonderlijk
Politie is trouwens her en der campings aan het ontruimen ...

Totaal andere zaak en verandert ook wat er kan - aangezien men zijn zaak kan zetten waar men woont, en uitoefenen (met uiteraard beperkingen ifv aard vh bedrijf)
Ik praat niet over campings maar er bestaan ook woonwagenparken

Wonen in een woonwagen is erkend door de Vlaamse Overheid als volwaardige woonvorm, volgens de Vlaamse Wooncode in maart 2004.

Ottergemse Steenweg: residentieel woonwagenterrein

Er is 1 stedelijk residentieel woonwagenterrein in Gent, gelegen aan de Vosmeers (Ottergemsesteenweg nabij UZ Gent). Het is bestemd voor woonwagenbewoners die langdurig blijven staan op de toegewezen standplaats.

Er zijn er meer dat je permanent mag blijven wonen dan je soms denkt
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”