Maatschappelijke zetel BVBA op adres zonder medeweten mede-eigenaar ?

Neilorak
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

Maatschappelijke zetel BVBA op adres zonder medeweten mede-eigenaar ?

#1 , 03 mar 2020 06:28

Beste forumleden, ik zit in een echtscheidingsprocedure en de vereffening-verdeling is nog niet gebeurd (kan nog wel even aanslepen ook, vrees ik...) :?
Mijn bijna-ex-partner heeft er professioneel een potje van gemaakt, met al een (frauduleus?) faillissement van zijn b.v.b.a. enige tijd terug, waardoor de woning die met die vennootschap was aangekocht nu openbaar te koop staat etc.
Hij heeft daarna een nieuwe (commanditaire) vennootschap opgericht met maatschappelijke zetel op ons appartement aan de kust. Volgens het vonnis met voorlopige maatregelen moest hij tegen half februari die maatschappelijke zetel verhuizen naar een ander adres (ik vrees immers problemen voor die nieuwe firma en bijgevolg ook deurwaarders daar...), maar dit deed hij tot op vandaag nog steeds niet, ondanks herhaaldelijke verzoeken van mijn kant.
En erger nog, nu ontdek ik gisteren via Trendstop dat er nog een andere firma (bvba) op dat adres werd opgericht begin februari, waar ik helemaal niets vanaf wist. Het bewuste appartement is eigendom van ons beiden dus ik ben uiteraard mede-eigenaar, ook van de inboedel (maar bewijs dat maar eens...)
Iemand enig idee of dit zomaar kan, en wat ik er kan aan doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”