Bvba en faillissement aanvragen

blauwevis
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Bvba en faillissement aanvragen

#1 , 24 feb 2020 23:13

Beste Leden

Het gaat om volgende:

Ik heb een bvba opgericht begin '90
Met volstort kapitaal.

De onderneming had een onderzoek met tijdelijke blokkering van de rekening waardoor ze alle klanten en leverancierrelatie moest stopzetten

Op heden is er als volgt
1) een schuld naar een leverancier waarbij een exwerknemer valsheid in geschrifte heeft gepleegd en een offerte getekend zonder medeweten van het bedrijf , er is geen bestaand contract

Deze leverancier heeft een procedure lopende van pandverzilvering van de stock die bij hem staat

We kregen deze stock niet weg aangezien we hem eerst moesten betalen wzt we weigerenden aangezien we geen contract hebben.

De deurwaarder doet de verkoop van deze stock er staat dus geld op zijn derdenrekening

Wij blijven wel van mening dat bij een failliesment hoj niet als bevoorrechte mag worden bezchouwd

2) lopende zaak op de arbeidsrechtbank
Een vordering van deze exwerknemer voor haar ontslagpremie en onze tegenvordering van het loon

3) een strafklacht tegen deze werknemer wegens oplichting, valsheid in geschrifte en misbruik en verduisteren bedrijfseigendomen

We eisen hier de geleden schade

4) een leverancier voor uitgevoerde werken
5) paar kleine leverznciers
6) een betwisting over de aanslag van de VB , het betwiste deel is niet betaald

7) een visaschuld bij de bank
8) een huurgeschild met de vorige verhuurder

De vraag is als volgende

Oo het ogenblik staat de maatschappelijke zetel op een adres die vanaf volgende maand aan iemand anders verhuurd zal worden.

En heb nog een werknemer in diensr echter is deze op ziekte dus dit ontslag komt ook nog bij indien ik de boeken neerleg

Ik wil niet dzt ze bij mij thuis komen voor deze kleinigheden.

Ik heb dus 2 keuzen denk ik?:

1) de bvba verhuizen met zlle kosten hierbij en enkel het genadeschot naar een latere datum verplaatsen en nog meer geld verliezen en nog meer schulden maken

2) de bvba zijn boeken zsm neerleggen aangezien de bvba geen inkomsten heeft en hoopt op een positief gevolg van de lopende procedures waarbij de curator de gelden van de verzilvering kan overnemen en de paar euros op de rekening. Evenals het teveel betzalde loon kan terugrecupreren van deze exwerknemer

Wat kan de curator hierbij doen?

Kan hij naar mij komen aangezien tijdens de periode van de geblokkeerde rekenkng de inkomsten op mijn persoonlijke rekneing werden gestort en ik de leveranciers betaalde
De r/c werd correct bijgeboekt, er werd ook het voorgeschoten geld terug betaald aan mij

Er is geen sprake van verduistering van gelden of middelen, ik heb zelf veel eigen geld erin gestoken om een failliesement te vermijden echter nu kan ik het niet meer trekken omwille van andere prioriteiten.


Wat is jullie mening en wzt zou ik doen?
Boeken sluiten zolang het adres er nog is?
Probleem is dat ik bang heb dat de nieuwe huurder een bezoek krijgen van de curator terwijl ik er niet meer ben?
Hoe kan ik deze oplossen?

Ik heb geen intentie om geld in te pompen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15922
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 feb 2020 06:03

1/ De curator en de rechter commissaris MOET op de maatschappelijke zetel een PV van bevinding opmaken !
Dus dit kan problemen geven met de huidige huurder dat gans zijn inboedel in beslag word genomen !
2/u als zaakvoerder blijft verantwoordelijk tot aan het vonnis, u heeft fout gedaan door dit gebouw te verhuren.
Dus de curator die zijn werk doet komt bij U THUIS ook een PV van bevinding opstellen.

3/u kan dit oplossen door snel je maatschappelijke zetel te verplaatsen.

4/ Dan komt de verdachte periode eerst is dit 6 maanden, maar de curator en de rechter-commissaris kunnen dit uitbreiden zeg maar naar wat zij denken dat nodig is zelfs een paar jaar .

5/ over het personeel moet je niet inzitten daar de curator de nodige maatregelen moet nemen, en de ontslag premie word dan uitbetaald door het Fonds van Sluiting van de Ondernemingen (FSO)

6/De nieuwe wet op de insolventie is zeer veel verbeterd voor de gefailleerde, maar is ook slechter geworden wanneer er onregelmatigheden gebeurt zijn die het faillissement bewerkstelligd heeft, dan kan men ook de zaakvoerder verantwoordelijk stellen, wat vroeger niet altijd het geval was .

7/ je kan vanuit thuis via je pc de boeken neerleggen via REGSOL.BE
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

blauwevis
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 mar 2020 10:07

Beste Lowie

Zetel wordt verplaatst zodat deze in orde is.

Publicatie wordt eerstdaags in orde gebracht

Mbt de verdachte periode alles wordt betaald enkel de betwiste facturen niet voor de rest worden ze steeds betaald

er worden dus geen schuldeisers naar voren getrokken.

Tot op heden is er eigen inbreng waardoor ik geld tegoed heb via r/c

We wachten af zolang er niemand achter zijn geld zit van de betwiste of ik
Niet gedagvaard wordt zal ik de onderneming open houden.

Echter vanaf de moment dat deze gebeurd zullen we zelf de boeken neerleggen omdat de koste. Op verdediging hoger zulle. Uitkomen dan het resultaat


Groetjes

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”