CURATOR bij faillissement. Vraag naar werkbons.

Pistons
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

CURATOR bij faillissement. Vraag naar werkbons.

#1 , 20 feb 2020 22:55

Een van onze "klanten" is begin deze maand in faling verklaard.
Al zijn facturen zijn nochtans volledig betaald.

De curator schrijft me per e-mail aan om werkbons met uitsplitsing van de geleverde prestaties door te mailen.

Kan dit zomaar zonder dat enige rechtsbron vermeld wordt ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15922
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 feb 2020 07:24

Dit is eens een curator die zijn werk doet zoals het moet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

lukasi
Berichten: 1120

#3 , 21 feb 2020 07:50

en waarom ?

Reclame

Pistons
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 feb 2020 07:53

We vragen het ons ook af....

Pistons
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 feb 2020 07:58

Volledig akkoord met het principe dat de curator zijn werk zeer goed doet !

Maar ik ga er vanuit dat hij als jurist normaliter toch minstens een wettelijke basis aanhaalt in zijn vraag via e-mail.

De curator is wel niet mijn klant en we moeten onze tijd en energie stoppen in opzoekingswerk.

denlowie
Berichten: 15922
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 feb 2020 08:54


De curator is wel niet mijn klant en we moeten onze tijd en energie stoppen in opzoekingswerk.
Sorry de curator is nu wel je klant !!

De curator is een persoon die de zaken 100% waarneemt van een persoon of vennootschap die onder curatele staat.

Je zou toch best mee werken wat daar zware boetes op voor het verhinderen van de werken van de curator .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12770

#7 , 21 feb 2020 10:44

Curator wordt aangesteld door de Staat, men kan het dus ergens vergelijken met de bevoegdheden van een belastingcontroleur. Ik vermoed dat dit de vriendelijke vraag is en dat bij niet antwoord de formele vraag komt met wetsartikels en mogelijke boetes.

Franciscus
Berichten: 38479

#8 , 21 feb 2020 11:10

Curatot heeft o.a. tot taak ook de mogelijke fraude op te sporen. Zo kan hij ook alle betalingen nakijken of die wel mochten gebeuren ( dus ook controle van de werkbonnen gezien deze de basis vormen van de betaalde factuur). Hij bepaald ook de verdachte periode ...en de betalingen aan uw firma kunnen verdacht zijn...

En wordt aangesteld door de (ondernemings)rechtbank.
Faillissementwetgeving

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”