Ereloon curator na afsluiting faillissement

Schuldvraag
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Ereloon curator na afsluiting faillissement

#1 , 05 feb 2020 16:00

Beste

Enige tijd geleden werd het faillissement van onze BVBA aangevraagd.
Deze maand wordt dit afgesloten, maar ik las in dezelfde oproepingsbrief dat er te weinig geld is om het ereloon van de curator na afsluiting van het faillissement te betalen. Dit zou een groot bedrag ten laste van de gefailleerde zijn.

Ik zit echter in schuldbemiddeling voor persoonlijke leningen die we hebben afgesloten om de zaak ten tijde op te starten.
Ik mailde mijn schuldbemiddelaar om te vragen hoe dit bedrag aan de curator betaald zal worden.
Mijn schuldbemiddelaar stuurde daarnet via mail terug “dit bedrag is ten laste van de staat”.

Kan iemand me kort en duidelijk uitleggen wat dit dan betekend?
Ga ik eerst een afrekening krijgen? Wordt dit rechtstreeks betaald door de staat? Waarom staat er dan “ten koste van de gefailleerde”?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15922
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 feb 2020 16:32

Als er geen geld is dan word dit gedragen door de gemeenschap
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Schuldvraag
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 feb 2020 16:46

Dag Lowie

Moet dit aangetoond worden met een brief van mijn schuldbemiddelaar? Komen ze eerst langs mij voor de betaling of wordt dit automatisch geregeld door de staat?

Reclame

denlowie
Berichten: 15922
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 feb 2020 17:59

Normaal gaat dit vanzelf, als er geen actief niet meer is dan is het op ! het is een bvba !

Maar hoe kom je aan die schuldbemiddelaar ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Schuldvraag
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 feb 2020 18:34

Omdat we nog leningen op persoonlijke naam zijn aangegaan om die zaak te starten. Alles moest ingericht worden etc.
Die moeten we zelf betalen los van wat de curator kan doen voor de BVBA.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”