Failliet of niet?

Charis
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Failliet of niet?

#1 , 22 jan 2020 18:07

Hallo,
Ik heb 2 jaar geleden een zaak overgenomen. Hiervoor heb ik een lening moeten aangaan van 5jaar. Een spaarpotje had ik niet. Dus alle kosten die eraan kwamen moeten betaald worden van wat er binenkomt.
Ik werk hard om mijn zaak staande te houden , maar jammer genoeg zijn de uitgaven hoger dan de inkomsten. Ik zit met een hoge huur, en er is ondertussen een achterstand van 7000 euro. Ik betaal wel iedere maand iets maar niet volledig 1550 euro.
Ik heb vandaag een brief gekregen dat ze me voor de vrederechter sleept. Ik ben ten einde raad, want ik geloof in mijn zaak, in oktober loopt het huurcontract af en dan kan ik eindelijk naar een goedkoper pand, dus als die kost verminderd zal ik 1 veel meer moed en goesting hebben en 2 zal ik wel toekomen. Ik hoop dat de vrederechter mij vroeger laat gaan in onderlinge overeenkomst. Zo ben ik wel mijn waarborg kwijt maar dan kan ik tenminste verder.
Heeft iemand nog ervaring met dit soort zaak? :cry:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12770

#2 , 22 jan 2020 18:12

Hebt u de optie WCO al bekeken?

basejumper
Berichten: 4596
Locatie: Diest

#3 , 22 jan 2020 20:18

Beste

De verhuurder heeft er geen belang bij u failliet te laten gaan. Want dan komt die achteraan Derijck schuldeisers. Als de huur kortelings verloopt kan u best een minnelijker regeling treffen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”