Workshops geven

StephanieVDK
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Workshops geven

#1 , 21 jan 2020 15:48

Beste,

Ik werk fulltime in een bedrijf. Ik zou graag workshops geven (1 of 2 per jaar) mbt mijn hobby, staat helemaal los van mijn job.
Wat moet ik doen zodat ik juridisch in orde ben?
Ik zie de workshops in kleine groepjes (7-8 personen) tegen 25eur./pp

Vriendelijke groeten en alvast bedankt
Stephanie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12770

#2 , 21 jan 2020 16:08

Aansluiten bij ondernemingsloket, btwnummer aanvragen, boekhouding voeren en afhankelijk van de sector gaan er nog bijkomende toelatingen nodig zijn.

denlowie
Berichten: 15922
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jan 2020 16:26

Ga het sop de kool waard zijn ????
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3782
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jan 2020 16:38

zie ook eens: viewtopic.php?t=36593

Ik raad u aan om eens contact op te nemen met een ondernemingsloket. Zij kunnen u met raad en daad bijstaan. Een administratieve aansluiting als zelfstandige in bijberoep kan immers eventueel reeds voldoende zijn. Ik kan immers uit je topic niet uitmaken wat deze workshops inhouden en of er überhaupt een btw-plicht is. Een ondernemingsloket kan je hierover het best inlichtingen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

LeenW
Berichten: 12770

#5 , 21 jan 2020 16:46

zie ook eens: viewtopic.php?t=36593

Ik raad u aan om eens contact op te nemen met een ondernemingsloket. Zij kunnen u met raad en daad bijstaan. Een administratieve aansluiting als zelfstandige in bijberoep kan immers eventueel reeds voldoende zijn. Ik kan immers uit je topic niet uitmaken wat deze workshops inhouden en of er überhaupt een btw-plicht is. Een ondernemingsloket kan je hierover het best inlichtingen.
Dit topic is helaas al zeer gedateerd, men spreekt nog over het intussen afgeschafte bedrijfsbeheer en er is ook de regeling van de deeleconomie voor bepaalde sectoren die er toen nog niet was.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#6 , 21 jan 2020 16:53

Als uw hobby bijvoorbeeld "rotsklimmen" is, zou ik ook zeker zorgen dat je verzekeringsgewijs in orde bent als je daarover workshops gaat geven...
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Marcus Aurelius
Berichten: 3782
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 jan 2020 17:01

Bedrijfsbeheer heeft niets met fiscaliteit of sociale zekerheid te maken. Trouwens in het topic is er sprake van vrijstelling bedrijfsbeheer. Ik ga hier verder geen polemiek over voeren. Vandaar de verwijzing naar een ondernemingsloket. Voor wat deeleconomie betreft, kan hij zich ook beraden bij dit zelfde ondernemingsloket. Hij kan ook meer lezen op: https://economie.fgov.be/nl/themas/onde ... eleconomie
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

denlowie
Berichten: 15922
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 jan 2020 20:00

Ik ga hier verder geen polemiek over voeren. Vandaar de verwijzing naar een ondernemingsloket.
Marcus met alle respect hoor, maar heb je persoonlijk al eens naar een ondernemingsloket geweest ??

Er zijn er waar men veel uitleg geeft maar, maar dit is hun taak niet, deze ondernemingen worden zeer ondermaats betaald voor het werk dat men moet doen, vergeet niet dat dit privé ondernemingen zijn .
Vertrouw echt niet op deze mensen , ik zou eerder unizo, NSZ - Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen of andere aanbevelen voor deze inlichtingen, ieder sector is nu anders in Belgie
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marcus Aurelius
Berichten: 3782
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 jan 2020 21:46

Lowie, met alle respect,
lees de volgende link eens:
https://economie.fgov.be/nl/themas/onde ... de-erkende

Het is een onderdeel van een sociaal verzekeringsfonds met heel wat expertise. Ik vrees dat wij over verschillende zaken spreken.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”