Webshop X weigert creditnota te maken voor een afgehandelde retour.

Arne_vdc
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Webshop X weigert creditnota te maken voor een afgehandelde retour.

#1 , 03 jan 2020 14:12

Beste,

Eerst en vooral mijn beste wensen voor 2020!
Zoals je in het onderwerp kan lezen zit ik met het probleem dat een medewerker van webshop X mij mededeelt dat het voor hen blijkbaar onmogelijk is om een creditnota te maken van bepaalde geretourneerde goederen van een eerder geplaatste order waarvan ik de factuur wens in te brengen in mijn boekhouding van mijn bedrijf. Echter stelde men mij vervolgens wel voor dat ik een screenshot kan maken van de webpagina waarin staat dat de retour is verwerkt, wat niet echt bepaald professioneel overkomt indien ik controle zou krijgen. Het is de eerste keer dat ik zoiets voor heb en vooraleer ik inlichtingen vraag bij mijn boekhouder hieromtrent, wou ik bij jullie graag eens nagaan of jullie mij eventueel kunnen doorverwijzen naar een link, of aan de hand van een stukje wettekst kunnen aantonen in hoeverre ik recht heb op een creditnota en/of de webwinkel in kwestie al dan niet verplicht is er een te sturen indien ik dit wens?

Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten
Arne

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12770

#2 , 03 jan 2020 16:02

Een creditnota is in het voordeel van de Staat, dus zolang u het correct inboekt, vermoed ik dat niemand echt lastig gaat doen over de vorm.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”