Beste,
Ik had een eenmanszaak en hieronder in volgorde de gang van zaken in verband met het faillissement:
Op 27 oktober 2017 de boeken gaan neerleggen op de rechtbank.
Op 2 november 2017 is er een curator aangesteld.
Midden november 2019 brief van curator met het verslag voor de afsluitvergadering. Hierin gedetailleerd welke bedragen naar wie gaan. Heb toen ook contact gehad met de curator en deze wist mij te vertellen dat de verschoonbaarheid een formaliteit is.
Op 9 januari 2020 wordt het faillissement volledig afgesloten op de rechtbank, ikzelf zal daar ook aanwezig zijn.
Heb belastingsbrief gekregen dat ik op 31 december 2019 bijna 4000 euro zou terugkrijgen. Wat is er nu gebeurt, belastingen hebben een bedrag van 1600 euro ingehouden van de 4000 euro terwijl er in het verslag van de afsluitvergadering staat dat ze een tegoed hebben van de beschikbare gelden. Het resterende bedrag zo ongeveer 2400 euro is door de belastingen gestort op de rekening van de curator. Ik dacht dat dit niet mocht omwille van dat de belastingteruggave dateert van na de opening van het faillissement.
Heeft de belastingen correct gehandeld of waar ben ik mis.