Gevaar voor onze nachtrust

Imalien
Topic Starter
Berichten: 6

Gevaar voor onze nachtrust

#1 , 27 dec 2019 10:28

Dag allemaal,

jullie hebben mij al verschillende keren goed advies gegeven (waarvoor heel erg bedankt) maar ik heb dus opnieuw een vraag.

In vorige vragen had ik het al over onze buur die een stuk landbouwgrond (agrarisch gebied) met een schuur heeft gekocht en omgebouwd tot een soort atelier, bar en paardenstal. Eigenlijk is het zijn bvba die de grond heeft gekocht en exploiteert. Alle zaken die hij heeft aangepast zijn sowieso illegaal dat weet ik maar voor de lieve rust wil ik voorlopig de bouwinspectie hier niet op zetten.

Via staatsbladmonitor.be kwam ik op zijn activiteiten uit en die zijn de volgende:

Hoofd-activiteiten (nace 2008)
Nace2008 63990: Overige dienstverlenende activiteiten op het gebied van informatie, n.e. g.
Nace2008 66300: Vermogensbeheer
Nace2008 68100: Handel in eigen onroerend goed
Nace2008 68201: Verhuur en exploitatie van eigen of geleasd residentieel onroerend goed, exclusief sociale woningen
Nace2008 68203: Verhuur en exploitatie van eigen of geleasd niet-residentieel onroerend goed, exclusief terreinen
Nace2008 68204: Verhuur en exploitatie van terreinen
Nace2008 70210: Adviesbureaus op het gebied van public relations en communicatie
Nace2008 70220: Overige adviesbureaus op het gebied van bedrijfsbeheer; adviesbureaus op het gebied van bedrijfsvoering
Nace2008 82110: Diverse administratieve activiteiten ten behoeve van kantoren
Nace2008 82990: Overige zakelijke dienstverlening, n.e.g.
Activiteitsgegevens verkregen onder de Gratis Open Data Licentie Vlaanderen v. 1.2

Vooral 68203 en 68204 baren mij zorgen. Nu had ik willen weten wat die hoofd-activiteiten willen zeggen en of dit kan gevolgen hebben voor ons?

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12770

#2 , 27 dec 2019 10:33

Men zet daar heel vaak activiteiten in die nooit gerealiseerd worden, maar je kunt er beter teveel in zetten dan te weinig want achteraf wijzigen kost geld.

U kan m.i. die codes hier lezen als uitbaten van een manege.

denlowie
Berichten: 15922
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 dec 2019 11:24

Het is niet omdat er iets in de statuten staat en op het KBO staat dat men er al toelating voor heeft, je kan alles in de statuten plaatsen, maar als je gereglementeerde beroepen plaatst zal je nog een vergunning schuldig zijn.
nog een geluk dat er geen van de 55 en de 56 reeks bij zijn nl.logies, cafés en restaurants bij zijn :lol:

En pas op een bar in de paardenstallen is nace 5610105 code !!!! en deze is niet vermeld in je lijst .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”