Gefailleerde doet inboedel verdwijnen !

jozefa
Topic Starter
Berichten: 116

Gefailleerde doet inboedel verdwijnen !

#1 , 23 nov 2019 14:55

Bij faillisement doet gefailleerde alles verdwijnen en beweert niks te hebben .

Dus hij woonde in een leeg pand !

Hoe kan curator daar mee omgaan ?

Bedankt voor antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 nov 2019 15:27

meestal is de voor beslag baar veel delen van een inboedel niet eens de kosten waard voor te verkopen.
De curator zal daar zeer weinig tot niks over zeggen, een auto dit weet de curator van de inschrijving, en andere zaken die Hij ooit aangekocht heeft op factuur weet hij ook, maar over de spullen zoals zijn bed en stoelen, en als die nooit in de boekhouding zijn geboekt weet de curator niks over, en zal hem er ook geen vragen over stellen .

En zeer veel is niet voor beslag vatbaar, bed, kasten ,tafel, stoelen, TV enz...

Is dit een één persoon zaak of een vennootschap?, als het een vennootschap is zal er zeker nooit naar zijn persoonlijke spullen gevraagd worden .

Als ik me niet vergis was u toch waarvan de inboedel u eigendom was, appartement gemeubeld verhuurt .

PS. de PV van bevinding die is al zeker opgesteld binnen de week na vonnis en het vonnis is reeds bijna 2 maanden !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jozefa
Topic Starter
Berichten: 116

#3 , 23 nov 2019 17:24

Inboedel van de zaak was van mij maar extra zaken die aangekocht werden door huurder over de jaren zoals witte kassa enz ....ook meubilair van appartement gewoonweg niks meer ! Ik vind dat niet kunnen

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 23 nov 2019 17:33

In de horeca weten ze intussen wel hoe ze failliet moeten gaan. Het zal ervan af hangen of de curator veel zin heeft om achter de inboedel te gaan zoeken.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 23 nov 2019 19:52

extra zaken die aangekocht werden door huurder over de jaren zoals witte kassa
Kan gehuurd ipv aangekocht zijn ...

....ook meubilair van appartement gewoonweg niks meer ! Ik vind dat niet kunnen
Neen, maar is ongeveer standaardgedrag bij gefailleerden
Enkel een paar gekken spelen dat nog "netjes" en draaien er nadien zwaar voor op


Failliet gaan is intussen een business model geworden ...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 nov 2019 20:58

Veel witte kassa word gehuurd in de horeca.

Maar niks u om je druk over te maken, de curator gaat deze ook niet zoeken hoor, voor zijn vergoeding van 950€ voor een faillissement af te werken, is dit wel goed hoor .

En dat u vind dat dit niet kan, wel dit is dan u probleem, en niet van de curator .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jozefa
Topic Starter
Berichten: 116

#7 , 23 nov 2019 22:56

Ik heb helemaal niks tegen de curator
Maar wel dat dit zo maar kan
Als verhuurder word je uitgelachen lange tijd geen huur , het pand in erbarmelijke staat en alles van enige waarde is verdwenen ook van mijn inboedel
En Neen het zijn geen sukkelaars die pech gehad hebben
Ik weet hoe de zaken gerund werden en hoe ze gesloten werden door inspecties en dan weer open en dan terug toe
Het was de vuilste zaak dat ik ooit gezien heb
En nu lachen ze want Neen ze hebben niks meer
En er komt toch verschoonbaarheid
Daarom vind ik dat het zo niet zou mogen kunnen ! En geloof me ik heb nog nooit iemand benadeeld

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 nov 2019 23:31

Van als er fraude in het spel is kan men de kwijtschelding ( verschoonbaar ) vergeten !

En zie maar naar de afsluitingen er zijn er veel die dit niet krijgen !

Men kan denken dat het gemakkelijker geworden is, maar dan vergis je u, een faillissement is NOOIT een lachertje, hoe de afloop ook mag zijn., en ook in de horeca is dit zo .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”