Broodroof

Manon Maes
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Broodroof

#1 , 30 sep 2019 16:26

Onlangs ben ik door mijn dansleerkracht voor de keuze gesteld geweest tussen mijn hobby en mijn vakantiejob.
Ik dans al 15 jaar in een dansschool en volg daar enkele lessen op competitieniveau. Die lessen kosten veel geld en
om dat te kunnen betalen geef ik een aantal danskampen in de zomervakantie die georganiseerd worden door stad waar ik woon.
Mijn dansleerkracht is dit te weten gekomen en zegt dat ik moet kiezen tussen danskampen geven of blijven dansen in haar dansschool. Als ik de danskampen niet opzeg dan smijt ze mij uit het team. Ze stelt me voor deze keuze omdat ze boos is vanwege concurrentie. Naar mijn mening heeft ze dit recht niet om mij te verplichten een keuze te maken, want ik ben niet contractueel gebonden aan haar dansschool. Ik geef daar geen les, ik ga daar enkel les gaan volgen.
Als ze mij voor deze keuze blijft stellen kan ik haar dan aanklagen voor broodroof?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 sep 2019 16:47

"Broodroof" staat niet in het strafwetboek, dus daar kan je haar niet voor aanklagen.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 30 sep 2019 17:24

Wat staat er in de voorwaarden van uw contract? Is er een concurrentiebeding? Ik kan verstaan dat die pissig zijn als jij hetgeen je bij hen hebt geleerd een paar weken later al gaat aanleren aan anderen, die dus nite meer bij hen zullen komen voor danslessen.
Heb je geen vergunning nodig of diploma, om die kampen te geven?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 sep 2019 19:32

Zij kan u weigeren in haar school zonder reden, omdat dit 100% privaat is .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”