betalingsbelofte tijdens faillisement

verbenny
Topic Starter
Berichten: 36

betalingsbelofte tijdens faillisement

#1 , 31 aug 2019 20:52

Geachte,

Ik zal even beginnen bij het begin.

Op 13/09/2018 vraag ik bij een erkend keuringsorgaan een keuring aan voor een woning. Hierin heb ik de elektriciteit proberen in orde te maken.

Klant was heel onvriendelijk en ook heel agressief.

Op 17/09/2018 ben ik jammer genoeg failliet gegaan. Zelf voor de klant een nieuwe elektricien gezocht om dit alsnog af te werken en dit ook zelf geregeld qua betaling.

Heb onmiddellijk contact opgenomen met de keuring om te zeggen dat ik failliet ben gegaan en dat de factuur op naam van de klant gezet moest worden.

Factuur staat op naam van de klant van de keuring.

Nu klant weigert elke vorm van betaling hoewel dit was afgesproken.

Keuring neemt contact op met mij terwijl ik nog onder curatele staat en zo naïef ik ben heb ik een betalingsbelofte uitgesproken puur uit angst voor die klant.

Momenteel is mijn situatie met 5 kinderen echter in die mate veranderd dat ik ondertussen een jaar verder gewoon niet in staat ben nog deze belofte na te komen.

Nu vraag ik me af kan dit nare gevolgen voor me hebben nu ze dreigen met advocaat? Kan die belofte tellen ondanks ik nog onder curatele sta?

De situatie met de klant ( dreigingen me te komen opzoeken etc...) staat ook op mail naar curator alsook naar advocaat.

Met vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 aug 2019 21:05

even na denken
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 aug 2019 21:10

Geachte,


Nu klant weigert elke vorm van betaling hoewel dit was afgesproken.

Keuring neemt contact op met mij terwijl ik nog onder curatele staat en zo naïef ik ben heb ik een betalingsbelofte uitgesproken puur uit angst voor die klant.
Ze moeten zich wenden tot te curator !!

Je hoeft niiks meer te betalen en ook niet meer te antwoorden, dit zit in je faillissement .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 31 aug 2019 21:20

U bent failliet gegaan
Einde verhaal
Klant kan aanschuiven bij curator ...

Bedreigingen om "u te komen opzoeken" maakt u over aan politie als belaging.

verbenny
Topic Starter
Berichten: 36

#5 , 31 aug 2019 21:42

Geachte,


Nu klant weigert elke vorm van betaling hoewel dit was afgesproken.

Keuring neemt contact op met mij terwijl ik nog onder curatele staat en zo naïef ik ben heb ik een betalingsbelofte uitgesproken puur uit angst voor die klant.
Ze moeten zich wenden tot te curator !!

Je hoeft niiks meer te betalen en ook niet meer te antwoorden, dit zit in je faillissement .
Het ding is echter dat aanvraag keuring werd gedaan door mij op 13/09/2018 dit heb ik ook op mail staan. De factuur echter dateert van oktober en de belofte werd gedaan in februari.

Kreeg vandaag echter mail.

De factuur echter valt dus na het vonnis van faillissement? De factuur staat op naam van de klant dus op zich kunnen ze mij behalve die betalingsbelofte niet veel maken maar ik vraag me dus af in hoeverre is die belofte geldig als je onder curatele staat?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 aug 2019 21:49

Onder
Curatele kan je geen zaken doen en mag zélfs niet
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

verbenny
Topic Starter
Berichten: 36

#7 , 31 aug 2019 22:24

Onder
Curatele kan je geen zaken doen en mag zélfs niet
Daar ging ik dus ook vanuit maar kon ik nergens iets van rechtsspraak over vinden :)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 01 sep 2019 07:54

Onder
Curatele kan je geen zaken doen en mag zélfs niet
Daar ging ik dus ook vanuit maar kon ik nergens iets van rechtsspraak over vinden :)
Dit is zo en het is verboden u iets te betalen van het faillissement.

En die factuur staat NIET op u naam dus, u betaald deze niet, en als men u lastig valt zeg dat je klacht zal neerleggen, men moet u gerust laten !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#9 , 01 sep 2019 16:01

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”