Diefstal vennoot

Fortuin
Berichten: 1013

Re: Diefstal vennoot

#16 , 28 aug 2019 12:47

Misschien ook niet onbelangrijk: ALLE BANKATTESTEN EN UITGAVENSTATEN OPSLAAN. Vanaf de curator het voor het zeggen heeft, kan je die bewijzen niet meer opvragen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
unhappyman
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#17 , 28 aug 2019 12:56

Kan ik eigelijk al een bv opstarten zonder uitspraak van mijn failliete bvba ?
Ik kan ook nergens online vinden dat de aanvraag van het faillisement is gebeurd.

unhappyman
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#18 , 28 aug 2019 12:58

Beste Fortuin,

Ik heb alle uitgaven staten van zowel de lopende rekening van de bvba als de visa kaart dat enkel op naam van mijn vennoot staat en werd gebruikt reeds opgevraagd/opgeslagen en ook afgeprint.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#19 , 28 aug 2019 14:17

Goed nu heb je bewijzen
Je kan reeds nu een nieuwe bv starten
Het een geeft met het ander niks te zien
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

unhappyman
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#20 , 28 aug 2019 15:03

Denlowie,

Ik wil heel graag zo vlug mogelijk opnieuw starten, maar zal de curator geen loonsbeslag leggen op mijn loon die ik verdien met de nieuwe bv ?

Fortuin
Berichten: 1013

#21 , 28 aug 2019 15:10

Zijn er borgen voor die kredieten? Als het een zuivere BVBA is, zonder persoonlijke borgstellingen naar de bank, dan geef je bij wijze van spreken gewoon de sleutels af, en klaar.

Een BVBA is beperkt aansprakelijk. Indien jij geen fraude hebt gepleegd, dan kan de curator niet aan uw vermogen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#22 , 28 aug 2019 15:15

Kijk wat fortuin schrijft .

Waarom ?

U bent persoonlijk niet failliet !

De BVBA is failliet en dit bent u niet .

Als je verantwoordelijk gesteld word kan nooit de curator u centen komen afnemen, maar na de sluiting volgend jaar zal de bank u komen lastig vallen en niet de curator, en zo ver ben je nog niet.

Ik ken je persoonlijke toestand niet voor verdere uitspraken te doen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

unhappyman
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#23 , 28 aug 2019 15:33

Beste,

Zoals ik al eerder schreef staat onze bvba met een schuld van 75.000€
Dit komt mede doordat de vennoot in 2013 een visa kaart geeft aangevraagd, gelinkt aan de bvba maar op zijn naam.
Daarmee ging hij op restaurant van 2013 tot nu voor een bedrag van ongeveer 40.500€
Hij nam ook nog eens elke maand zo'n 600€ voor zichzelf ( reden = omdat hij bij de bank geeft getekend om ipv tot - 50.000€ te kunnen gaan tot -75.000€ te kunnen gaan ) hier geeft hij ook zijn huis borg gesteld, en natuurlijk geeft hij maandelijkse kosten . Door elke maand 600€ af te halen is dit bedrag van 2013 tot nu opgelopen tot 72.750€
En wat dan loonsverschil tussen hem en mij betreft sinds 2010 geeft hij 110.000€ meer verdiend dan ik, dit terwijl we beiden 50% aandeelhouders zijn.
Dit is de pijnlijke situatie waar ik nu voor sta, en daarom wil ik zo vlug mogelijk hebeginnen dat er bij mij weer wat geld in het bakje komt dat ik ook mijn huis kan verder blijven af betalen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#24 , 28 aug 2019 15:49

1/ oplossing snel opnieuw beginnen .

2/ 1 probleem je zal dan aan de curator moeten vragen of je voor je oude klanten mag werken, want dit is het handelsfonds, normaal is dit voor de curator goed, maar hij kan er een vergoeding voor vragen, dit jaar in maart bij iemand dat ik geholpen had die heeft voor alle materiaal en handelsfonds 7000 € moeten betalen, moet zeggen was duur en veel materiaal aanwezig.

Ik zeg dit maar ter info .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

unhappyman
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#25 , 28 aug 2019 15:54

Bedankt voor deze info, maar ik werk voor klanten als Allianz en Mensura waarom vraagt de curator dan een vergoeding aan mij om weer met dezelfde klanten te mogen werken? Dit snap ik even niet, het zijn trouwens deze mensen die mij aangespoord hebben om het faillisement aan te vragen en dan zo snel mogelijk weer opnieuw te beginnen zo dat de samen werking tussen ons verder kan gaan.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#26 , 28 aug 2019 16:05

Zijt gerust dit komt niet zoveel voor en ben bijna 99% zeker dat dit niet voor u van toepassing gaat zijn.

Ik schreef al dat dit als inlichting was, die klanten maakten deel uit van het handelsfonds van de BVBA, en dit heeft meestal een waarde, maar bij jullie zal die geen waarde hebben.

Heeft u nooit bedrijfsbeheer gevolgd ???

Daar hebben ze u toch over het handelsfonds gesproken hoop ik .

In sommige streken noemen dit de zulle zekers bij cafe's als men dit overneemt de cafe inrichting is van de brouwer, maar men laat de zulle over dit is het handelsfonds !
Vroeger was dit meer van belang dan nu.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

unhappyman
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#27 , 28 aug 2019 16:09

Ja heb bedrijfsbeheer gehad ( anders kan je geen eigen bedrijf beginnen hé zonder dit document ) maar dat is lang geleden.
En ja " de zulle " dat ken ik, dat zeggen ze bij ons ook in het dialect..
Dus, ik moet nu eerst opzoek gaan naar iemand die mij kan helpen met een stevig bussinesplan voor ik terug aan de slag kan

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#28 , 28 aug 2019 16:18

Je neemt best iemand die op de hoogte is van wat je werkzaamheden zijn, mocht het een horeca bedrijf zijn zou ik je kunnen helpen , maar dit is het zeker niet hé !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

unhappyman
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#29 , 28 aug 2019 16:21

Nee, helaas geen horeca.. ik kan niet koken😁
Ik zorg er wel voor dat jullie licht en elektriceit hebben om te koken.

Dus je kan het al raden dat ik electricien ben.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#30 , 28 aug 2019 17:16

als aanvulling en in zoverre als nodig:

zie: https://www.agoria.be/nl/Nieuw-insolven ... 1-mei-2018
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”