Nakend faillisement

Laedde
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nakend faillisement

#1 , 20 aug 2019 15:49

Beste Allen,

Even een vraag. Ik ben zaakvoerder van een bvba met problemen. Het is zeer moeilijk om het hoofd boven water te houden.

Ik heb nog een kaskrediet lopen bij de bank waar ik persoonlijk borg voor sta. Hiernaast heb ik prive een woning met mijn partner ongehuwd en niet wettelijk samenwonend. De verdeling is 50/50 en er is een volledige hypotheek van de bank.

Kan de bank deze woning openbaar verkopen? Er zijn geen achterstallige gelden op de hypotheek worden maandelijks netjes betaald.

Verkoopt de bank voor mijn borg dan enkel mijn helft of hoe gaat dit in zijn werk.

Het doet me zeer om hierover te moeten nadenken maar ik wil het niet meemaken dat door het falen in het redden van een zaak na problemen ik toch volledig kaal geplukt wordt incl. Mijn partner die hier niets mee te maken heeft.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 aug 2019 16:08

De bank kan bij je aankloppen om hun borg te krijgen.

Heb je nooit bij de notaris een soort gewaarborgd wonen afgesloten zodat men de gezinswoning niet kan verkopen bij een faillissement ?

De bank zal na de afsluiting van het faillissement dus aan je deur komen kloppen.

Voor hun is er maar één zaak en dit is hun centen krijgen !

Ze kunnen u huis verkopen en eerst de hypotheek aflossen, en dan de rest in twee delen, ik zeg je nu al daar komen zeer veel kosten bij.

Alles is te zien over welke bedragen je borg en verantwoordelijk je bent.

Als dit over een zeer groot bedrag gaat kan je soms veel beter af zijn om u ook persoonlijk te laten failliet verklaren, en je bent er vanaf en je kan je leven op nieuw starten.

Als dit over een overkomelijk bedrag gaat kan je met de bank een overeenkomst sluiten dat je dit gaat afbetalen !!

Zet alles eens op een rij en bereken over hoeveel je borg staat.

Wat je BVBA betreft wacht daar niet te lang mee zodat men ziet dat je ingegrepen heeft.

Zorg dat je 2 kw BTW ingediend is, dat is een zaak waar men eerst naar kijkt heeft men wel zijn boekhouding goed gevoerd , want als je boekhouding niet compleet is kan men je sowieso verantwoordelijk stellen .

Als je inlichtingen wil tijdens het faillissement mag je me dit altijd per PB laten weten of hier op het forum alles verloopt toch volledig annoniem.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”