Thuiswerk.

Anoniempje_36
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Thuiswerk.

#1 , 01 aug 2019 09:30

Momenteel ben ik werkloos en geniet ik een uitkering maar ik zou heel graag met thuiswerk beginnen (webcam). Hoef ik daarvoor een btw nummer aan te vragen aangezien je daar maandelijks een factuur van krijgt ipv een loonfiche? Ik had al contact opgenomen met bedrijven die het werk aanbieden en daar vertellen ze me dat dit zonder btw nummer kan en ik enkel mijn inkomsten moet aangeven bij de belastingen.Het is niet de bedoeling dat ik zelfstandig zou worden.
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 01 aug 2019 09:38

gezien dit een regelmatige activiteit vormt waarvoor u maandelijks een inkomen ontvangt, dient u zich te registreren als zelfstandige.
U dient dan een KBO/BTW nummer aan te vragen

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 aug 2019 09:54

Ook webcamwerk(st)ers moeten aansluiten als zelfstandige en alle verplichtingen hieraan verbonden na te komen. U dient uw activiteit ook aan te geven aan de RVA. De RVA zal dan bepalen in hoeverre en in welke mate zij zullen rekening met dit inkomen voor de bepaling van het recht op werkloosheidsuitkeringen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”