Bankrekening

Lilynotknowing
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bankrekening

#1 , 27 jul 2019 00:46

Hallo
Ik plan om binnenkort te beginnen als camgirl. Ik heb hier natuurlijk een rekening voor nodig waarop ik het geld kan ontvangen. Het probleem is nu dat mijn ouders nog steeds (ookal ben ik al 18) mijn rekening kunnen zien en er nog deels macht over hebben. Ik zou mijn speciaal bijberoep liefst geheim houden dus wil ik een nieuwe rekening openen maar weet niet of dit zonder adres kan? Zodat er geen brieven ofzo aankomen op mijn naam zodat er geen vermoedens groeien bij mijn ouders. Weet iemand of dit mogelijk is?

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jul 2019 06:50

Als je een eigen rekening opent en je ouders hebben geen volmacht over deze rekening, dan kunnen je ouders deze rekeningen m.i. niet inzien. M.i. kunnen je ouders enkel je rekening inzien als jij de bank hiertoe machtigt.
Out of the topic, ik vrees dat je je camgirlwerk niet lang zal kunnen verborgen houden. Er zijn immers ook nog andere verplichtingen verbonden aan je werk.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

berenod
Berichten: 942

#3 , 27 jul 2019 09:40

De bankrekening is het minste van je zorgen, je stapt een bank binnen en opent er een!

Maar in België geld verdienen brengt verplichtingen met zich mee, in jouw geval werk je zelfstandig en ga je dus een ondernemingsnummer moeten aanvragen, boekhouding houden, zorgen dat je met je sociale bijdragen in orde zijn enzoverder.
Ook, indien je nog thuis woont en je ouders kindergeld trekken, gaan ze dat kwijtspelen, in het geval van zelfstandig statuut kan dat pas na een bepaalde tijd (ze weten niet onmiddellijk hoeveel je verdient) en dus met terugwerkende kracht.

Dus, tenzij je reeds 100% op je eigen benen staat en niet meer thuis woont gaat dit quasi onmogelijk zijn van dit onder de radar te doen van je ouders!

En doe dit alsjeblief niet zonder het legaal te doen, je werkt met Belgische bankrekeningen dus vroeg of laat komt de fiscus er toch achter, en dan kan je je aan massieve boetes en achterstallige belastingen/sociale bijdragen verwachten!

Reclame

basejumper
Berichten: 4626
Locatie: Diest

#4 , 27 jul 2019 11:20

Beste

Toch ook wel even nuanceren wat de houding van de banken betreft.
Afgelopen jaren zijn banken veel strikter geworden in de acceptatiepolitiek van klanten.
Bij het openen van een rekening zal je ook moeten specifiëren hoe het gebruik van de rekening wordt ingeschat. Welke soort inkomsten komen daar op? Welke bedragen? oorsprong? welke soort uitgaven?
Als je daar eerlijk gaat antwoorden dat je als 'camgirl' gaat werken weet ik niet bij voorbaat of banken zullen mee gaan in dit verhaal. Een aantal sectoren staan sowieso onder verscherpte controle en imagogewijs is de risico/opbrengst ratio hier niet echt positief.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 27 jul 2019 11:41

Het probleem is nu dat mijn ouders nog steeds (ookal ben ik al 18) mijn rekening kunnen zien en er nog deels macht over hebben.
Even langs de bank gaan, en dat is gedaan (als de rekening enkel op jouw naam staat).
Normaal stopt bank dit als je meerderjarig wordt.


Maar je kan bankrekeningen openen zoveel je wil, bij andere banken, zelfs online ...

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 jul 2019 12:48


Maar in België geld verdienen brengt verplichtingen met zich mee, in jouw geval werk je zelfstandig en ga je dus een ondernemingsnummer moeten aanvragen, boekhouding houden, zorgen dat je met je sociale bijdragen in orde zijn enzoverder.
wat als de ouders een woning huren en kind geeft adres van huurwoning door op de kruispuntbank als adres van de onderneming
mag dit zonder toestemming van de verhuurder?
mag de verhuurder huurgeld verhogen?
kan dit problemen geven met de verzekeringen?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 jul 2019 12:52

1/ neen

2/ Ja

3/ zekerst want het is een handelszaak .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38601

#8 , 04 aug 2019 19:54

Aanbieden van diensten.
Belastingcontrole bij u thuis om het aantal m² bedrijfsruimte op te meten.
In een aantal gemeenten zal u ook aparte belasting moeten betalen o.a. op uw huisvuil.
Inkomsten zijn uiteraard belastbaar.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”