Aanvraag referentieadres.

Grizzlyboy84
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Aanvraag referentieadres.

#1 , 24 jul 2019 16:13

Na reeds 3 maanden aan het lijntje te worden gehouden tot het bekomen voor een referentieadres, ben ik aardig woest aan het worden.
Tevens heel grote vraagtekens over de privacy wet.
Concreet kan je samenvatten dat ik mijn complete leven dien te overhandigen aan de overheid omdat ik verkies geen huis meer te hebben.
Graag wat info hoe ik dit dien aan te pakken want ik ben ten einde raad. Als dit zo door gaat, verlaat ik België voorgoed.
Hieronder de mail van de gemeente (lieve dame vanndienst bevolking steunt me, maar probleem ligt bij binnenlandse zaken):

Beste X,

Heb de informatie overgemaakt aan binnenlandse zaken maar ze antwoorden mij dat dit nog niet voldoende is.
Op de info die ik hen heb overgemaakt i.v.m. jouw beroep lieten ze me weten dat je op basis hiervan maar 1/3de van een rondtrekkend bestaan kan aantonen (1 week aan boord/ 2 weken vrij), om aan de voorwaarden van de inschrijving op referentieadres te voldoen moet je echter gedurende minimaal de helft van de tijd (op jaarbasis bekeken) rondtrekken binnen het Belgische grondgebied.

Ik heb hen ook laten weten dat je al op enkele gratis campings hebt gestaan waardoor je geen bewijsstukken kon voorleggen, dit vinden ze geen argument. Ze gaan ervan uit dat je ook op een andere manier uw bewijs kunt leveren van een rondtrekkend bestaan, zoals:

- schriftelijke getuigenverklaringen van privépersonen (omschrijving van de feiten (bijvoorbeeld toelating tot verblijf op privéterrein), identificatie van de getuige (kopie van de identiteitskaart) en de relevantie van de getuige ten opzichte van de aangehaalde feiten) voorzien van datum en handtekening ;
- facturen op naam en diverse bewijzen van doortocht in verschillende steden (geldopnames, herstellingen, verhuringen, aankopen...)


met vriendelijke groet,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 24 jul 2019 16:18

Overhandig de gevraagde bewijsstukken?

Een referentieadres is een noodoplossing, niet meer dan normaal dat ze hier op controleren om misbruik te voorkomen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jul 2019 16:23

Beste,

Dit topic heeft u al eens aangekaart. Wat is uw juridische vraag? To the point, zonder omwegen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Grizzlyboy84
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jul 2019 16:33

Voorheen werd me gezegd door jullie dat ik hier recht op heb en niet alleen voor korte tijd.
Jammer om zo een reactie te krijgen en gevoel van steun.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 24 jul 2019 17:10

Een referentieadres is maar voor MAX 1 jaar.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 jul 2019 19:57

Ik vraag gewoon wat u PRECIES wil weten.

Via deze link, vindt u alle antwoorden op uw vragen.

https://www.vlaanderen.be/referentieadres
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”