Pre oders/reservering

bjrn
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Pre oders/reservering

#1 , 11 jul 2019 13:42

Hallo,

Ik zoek een webshop met zelf ontworpen kleding op te zetten. Ik heb hiervoor al heel het idee, ontwerp,... uitgewerkt. Enkel de juridische kant moet nog gebeuren (eenmanszaak opzetten,...).
Echter had ik hieromtrent een vraag over. Ik zou graag al beginnen werken met 'pre-oders'/reserveringen van de artikellen op mijn webshop (zonder klanten vooraf te laten betalen) in afwachting van het afwerken van het juridisch gedeelte en om zo ook een betere inschatting te kunnen maken voor mijn stock die ik moet aanleggen in het begin.

Is dit echter mogelijk zonder het al hebben van een onderneming?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 11 jul 2019 13:49

Neen, uw btw-nummer moet in orde zijn voordat u iets van commerciële activiteiten mag doen. Een reservatie, ook zonder betaling, impliceert een overeenkomst met de klant.

Maar op zich kan uw btw nummer morgen in orde zijn. Om 9u00 naar het ondernemingsloket en van daaruit recht naar de btw.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jul 2019 15:19

In het ondernemingsloket zal men je ook vragen of men je mag aansluiten bij een sociale kas, die prijzen zijn gelijk dus dit kan je daar doen .
Je kan je btw-nummer zelf gratis activeren, door het BTW aanvraag formulier 604A te downloaden en dit op deze website

https://financien.belgium.be/nl/Actueel ... ntificatie


Anders kost het je 66,55€, dus is snel verdiend door het zelf te doen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

bjrn
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jul 2019 14:06

Bedankt voor de info, en voor de nuttige tip!

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”