adreswijziging bestuurder vzw (+extra)

lienvde
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

adreswijziging bestuurder vzw (+extra)

#1 , 20 jun 2019 17:23

Hallo

Indien een bestuurslid van een vzw verandert van adres moet dit nieuwe adres van dit lid dan neergelegd worden bij de griffie?
De zetel van de vzw heeft geen adreswijziging.

Ik heb nog enkele andere vragen ivm vzw:
-ivm dagelijks bestuur:
is het nodig om me te benoemen tot 'dagelijks bestuur' als ik een aantal taken wil uitvoeren zoals administratie taken (bijhouden inschrijvingen), boekhouding, lesplanningen en dergelijke; of is het voor het uitvoeren van deze taken niet nodig om benoemd te worden tot 'dagelijks bestuurder'?
-reële kostenvergoeding:
als ik het gebruik van zaken als internet, telefonie, elektriciteit, verwarming, e.d. als reële kost wil inbrengen in de boekhouding, hoe groot mag het aandeel daarvan dan zijn. Vb hoeveel % van de elektriciteitsfactuur mag ik wettelijk gezien inbrengen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jun 2019 13:23

Benoeming of ontslag bestuurder VZW : publicatie in Belgisch staatsblad.
Adreswijziging bestuurder niet, gebeurt automatisch langs rijksregister.

Benoeming voor deze dagelijkse taken is geen bestuursbevoegdheid nodig.
Reële kostenvergoeding met detail en bewijzen overmaken VZW, in de boekhouding en mag uitbetaald worden.

Hoeveel elektriciteit en dergelijke hangt van het persoonlijk verbruik voor de werkzaamheden af.
Hangt allemaal af van de grootte van de werkplaats en het aantal uren.
Kostennota maken aan de VZW : Kopie van uw factuur + % voor gebruik VZW = bedrag.
Kunt u best post per post inbrengen; zodoende uzelf geen aparte administratie moet houden.
Zo ook voor kosten of aankopen voor de VZW. Kostennota + detail.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”