GCV en ontslag

Dfsjuri
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

GCV en ontslag

#1 , 13 mei 2019 14:00

Graag had ik geweten of je kan gaan stempelen als je ontslagen bent en een GCV hebt in bijberoep. Ik heb geen persoonlijk btw nummer.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mei 2019 14:49

Als je zaakvoerder bent van deze GCV zet deze zo vlug mogelijk op non actief.

Normaal mag je een bijverdienste hebben wanneer je stempelt als deze al Voor dat je stempelde deze had.
Maar zaakvoerder woord niet toegelaten als je stempelt ook niet als bij verdienste .
Er zijn twee mogelijk heden.
1/Je benoemd iemand anders als zaakvoerder, deze hoeft zelfs geen aandelen te bezitten.
of
2/je zet u GCV op non actief door je BTW stop te zetten, dit kan je gemakkelijk zelf doen door een formulier te downloaden en op te sturen naar de BTW.

Als je dit niet doet krijg je miserie en ga je al de centen die je van de RVA krijgt gegarandeerd terug storten

T41

U hebt geen recht op uitkeringen indien u voor eigen rekening een activiteit verricht die kan worden ingeschakeld in het economisch ruilverkeer van goederen en diensten, d.w.z. die normaal wordt uitgevoerd tegen bezoldiging en die niet is beperkt tot het gewone beheer van het eigen bezit (ongeacht de dag - zelfs tijdens het weekend - en het uur waarop de activiteit wordt verricht).

Een activiteit als zaakvoerder of bestuurder van een vennootschap (al dan niet bezoldigd) wordt beschouwd als een activiteit voor eigen rekening.

een 4 tal maanden nog zo een zelfde zaak gehad bij een goede kennis van me .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”