Belasting in België bij oprichten online Amerikaanse LLC

luffy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Belasting in België bij oprichten online Amerikaanse LLC

#1 , 12 mei 2019 19:51

Ik wil een Amerikaanse LLC oprichten voor een dropshipping ecommerce website. Hierbij zullen producten direct van China(leverancier) naar klant(internationaal, vooral Amerika) verstuurd worden. Ik zal alles op naam van de Amerikaanse LLC doen en Amerikaanse business bankrekening gebruiken. De producten zullen op geen enkel moment door België passeren, maar ik woon in België.

Hoe zit het met de belasting? Moet er BTW aangegeven worden in België? Moet ik Vennootschapsbelasting in België betalen? Wanneer moet er inkomstenbelasting betaald worden, enkel als ik geld uitkeer naar mezelf op mijn Belgische bankrekening? Moet de winst van de vennootschap aangegeven worden in België?

Is dit een vorm van belastingontduiking en strafrechtelijk vervolgbaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 12 mei 2019 20:02

U riskeert tweemaal belasting te betalen. Deze vraag vereist kennis van het fiscaal recht van de VS.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Fortuin
Berichten: 1013

#3 , 13 mei 2019 09:44

Je kan een Amerikaanse LLC gebruiken, maar belastingen zal je sowieso in België moeten betalen omdat die vennootschap niet meer zal zijn dan louter een postbus.

Als daar correcte redenen achter schuilen is dat geen probleem (bijvoorbeeld perceptie klanten -- klanten handelen liever met of kopen vaak liever van een lokale partner) maar goedkoper zal het alvast niet uitvallen dan gewoon via een Belgische vennootschap te werken.

Fiscale advocaten met kennis van fiscaliteit in België en de VSA kunnen u hierbij helpen. Waarschijnlijk is gebruik van een Amerikaanse LLC (vrijstelling), in combinatie met Belgische vennootschap (belastingen betalen) aangewezen.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”