faillissement gcv

Mikesaelens
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

faillissement gcv

#1 , 23 apr 2019 12:07

Hallo , mijn vriendin is thuisverpleegster en heeft een GCV eenmans zaak , ze heeft zich door nalatigheid bij de belastingen moeten laten failliet verklaren , nu zijn wij feitelijk samenwonend , het huis staat op mijn naam maar wat kan de deurwaarder eigenlijk op beslag leggen? ik heb een garage waar enkele motoren instaan die op mijn naam staan maar ook enkele brommers voor mijn zoon., en ook redelijk veel werkmatriaal , kan dit ook in beslag genomen worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 apr 2019 13:14

GCV éénmanszaak ????

Alles wat men aantreft waar je vriendin gedomicilieerd is kan er beslag opgelegd worden, tenzij u met facturen kan bewijzen dat sommige spullen van u zijn

Art. 2279. Met betrekking tot roerende goederen geldt het bezit als titel.

Gelukkig is het een faillissement en het is de rechter-commissaris en de curator die beslist en geen deurwaarder.
Een curator is meer menselijker dan sommige deurwaarders .

Ik wens je toch het beste .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mikesaelens
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 apr 2019 13:25

wel ja ze is enige in de zaak ingeschreven
bedankt voor de reactie

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 apr 2019 15:39

wel ja ze is enige in de zaak ingeschreven
bedankt voor de reactie
In een GCV zijn er altijd minimum 2 aandeelhouders die voor 100% aansprakelijk worden gesteld.

Tenzij in de statuten opgenomen is dat de tweede zaakvoerder een stillevennoot is, maar dan ook in de ruimste zin stillevennoot .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”