faling GCV

Rich1865
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

faling GCV

#1 , 17 apr 2019 23:40

op 20-09-2016 komt een GCV waarvan ik vennoot ben in faling uit gesproken door de Rechtbank van Koophandel in Turnhout tevens is mijn faillissement in prive uitgesproken, er wordt een curator aangesteld in Turnhout waarmee ik in contact kom. Er wordt een PV opgemaakt en lopende het faillissement de crediteuren verzameld en aangeschreven dit faillissement wordt gesloten op 02-10-2018. Tijdens dit faillissement ( blijkt achteraf ) komen er nog 2 faillissementen in GCV's waar ik mijn bedrijfsbeheer in had, ik was daar dus geen praktiserend ondernemer maar enkel met mijn bedrijfsbeheer actief met 5 aandelen per gcv, beschik ook niet over aktuele boekhoudkundige informatie, over deze ondernemingen. Deze zaken hadden een andere Rechtbank van koophandel nl, Dendermonde en Tongeren en ieder een curator toegewezen gekregen. Moest dit vernemen uit het Belgisch Staatsblad ben hier in persoon nooit op aangeschreven.

Nu is mijn vraag, De onderneming met als gevolg mijn prive faillissement op 20-09-2016 dat loopt tot 02-10-2018 uitspraak niet verschoonbaar verklaard. Ik had een goed contact met de curator/bewindvoerder deze gevolgd in advies, en ook betaald hetgeen kon.

Kan er dan tussentijds op 11-01-2017 een nieuw faillissement worden uitgesproken in prive met een andere curator, en op 24-04-2018 nog een nieuw faillissement in prive worden uitgesproken met opnieuw een andere curator. Of hadden deze twee falingen zich moeten melden bij mijn bestaande curator/ bewindvoerder in Turnhout. En hun vorderingen moeten indienen via Regsol, ik was immers al failliet. Ik kan in eenzelfde periode toch maar 1 keer failliet gaan ? en geen 3 keer met 3 verschillende curatoren.

ps ik moest de twee andere faillissementen uit het staatsblad vernemen.
Ik heb mijn bedrijfsbeheer aangeboden op basis van verzoek van mijn toenmalige boekhouder voor twee van haar klienten.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 apr 2019 06:43

U bent in faillissement op 20/09/2016 !
Alles voor deze datum is verschoonbaar, alles erna is terug opnieuw .
Ik kan in eenzelfde periode toch maar 1 keer failliet gaan ? en geen 3 keer met 3 verschillende curatoren.
De andere faillissementen zijn na u eerste faillissement en dit kan perfect, u kan elke maand bij wijze van spreken een faillissement hebben.

Het zijn de datums van het vonnis die tellen en niet de duur eer het afgesloten word !

En 3 verschillende curators, maakt niks uit daar het ene GCV met de andere GCV juridisch niks te zien heeft .


En een GCV is een vennootschap, het ene GCV heeft met de andere GCV dus geen uitstaans!!

En als aandeelhouder, werkend vennoot daar je instond voor het bedrijfsbeheer, zal de kans en die is zeer groot ook nog eens 3 maal in faillissement gesteld worden.
Daar u het bedrijfsbeheer op u naam stond, dan had je zeker de kennis dat dit kon gebeuren.

Natuurlijk verschoonbaar (kwijtschelding) kan je maar éénmaal in je leven krijgen !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”