GCV met LTD's als vennoot

blauwevis
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

GCV met LTD's als vennoot

#1 , 05 mar 2019 15:24

Beste forumers

Uit de posts die ik gelezen heb merk ik dat er mensen zijn met kennis

Ik had een GCV met als beherende en stille vennoot een LTD

Voor de gcv heb ik de boeken neergelegd deze is failliet verklaard en er is een curator aangesteld.

Er is vrij tamelijk groot bedrag op de derdenrekening van de curator overgeschreven voor de niet betwiste schulden.

Nu zijn mijn vragen:

1) de zaakvoeder was de beherende vennoot met mij als vertegenwoordiger, wat kan mij ten laste gelegd worden?
2) De ltd's hebben een actie proposal voor strikeoff in de UK en dus bestaan niet meer...
3) Mag ik de zaakvoerder uit het kbo in Belgie, laten schrappen aangezien deze niet meer bestaat?
Wie is dan de zaakvoerder aangezien de vennoten niet meer bestaan, dus eigelijk de zaakvoerder ook niet meer,
4) wat met de restschulden van de gcv?
5) Wat met de restschulden die ik betwist hoe moet ik deze betwisten?
6) moet ik de curator op de hoogte brengen dat de ltd's niet meer bestaan?
7) moet de curator een advocaat aanstellen voor de verdediging van de betwiste vorderingen ? of wie moet deze doen?


Hopelijk kunnen jullie mij slimmer maken in deze materie


groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mar 2019 15:57

1/ u bent zaakvoerder van een GCV die geen aandeelhouders meer heeft, die zelfs in de UK niet meer bestaat .
Als je zelf geen aandelen meer heeft in de GCV heb je daar niks meer met te zien !

2/ u hoeft niks meer te schrappen u zal wel geschrapt worden na de afsluiting, het is nu de curator is de zaken beheerd en niet u.
En u heeft niks meer te zien met deze GCV, u was enkel een vastvertegenwoordiger voor die ene LTD, door het feit dat er geen ltd meer is, ben je ook geen vastvertegenwoordiger meer.

3/ U kan niks meer betwisten, u job zit er op, en alles blijft in het faillissement, als er overschot is zal dit naar de staat gaan ..

4/ die zal zeer snel afgesloten worden, en voor u is er geen vuiltje aan de lucht, als alles correct gebeurt is, ook wat in de UK betreft, u geeft zelf de procedure ingezet voor het sluiten in de UK ?

Het is vandaag LTD dag zeker ? , deze morgen om 6:00 uur reeds een mail gehad van een vastvertegenwoordiger die vandaag ook het faillissement aan vraagt via regsol .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

blauwevis
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mar 2019 13:33

Hey

Dank je wel voor de uitleg

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”