woonboot op naam van vennootschap

LiPHe
Topic Starter

woonboot op naam van vennootschap

#1 , 28 feb 2008 22:31

Ik heb een woonboot gekocht op naam van de vennootschap.
De boot zelf wordt voor een derde gebruikt door de firma (kantoorruimte) en tweederde is een appartement waarin ik als zaakvoerder leef.

Ik zou graag willen weten of de volgende aanpak in orde is, of oorzaak voor fiscale problemen.

De renovatiewerken worden bekostigd door de vennootschap maar de BTW recuperatie gebeurt slechts voor een derde.
Als prive persoon heb ik zelf een 20% ingebracht in het totaalkapitaal en ik betaal een bescheiden huur aan de vennootschap voor het woongedeelte.

Laat ik mij erbij vertellen dat de vennootschap een hoofdactiviteit heeft in de IT sector (niet de scheepvaart).

Ik vraag me voornamelijk af of de fiscus anders gaat reageren op de aanschaf van een woonschip tov een appartement. Buiten het feit dat het roerend goed is.

Alle info welkom

Bedankt

P.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 mar 2008 21:08

Zorg dat je je niet laat strikken op grond van "geheime commissielonen". Wonen in een pand eigendom van uw vennootschap tegen een beperkte huurvergoeding kan immers mogelijks gekwalificeerd worden als "een voordeel van alle aard".

Lees misschien eens volgend artikel: http://www.kmopme.be/news/voordelen_van ... missieloon

digits

#3 , 21 jun 2010 15:23

Hallo,

ik heb *exact* hetzelfde probleem als de topicstarter. Hopelijk volgt deze het topic nog, want ben erg nieuwsgierig hoe hij het opgelost heeft!

Alvast bedankt,
Mvg,
digits

Reclame

De Swa

#4 , 24 jun 2010 09:38

Lees misschien eens volgend artikel: http://www.kmopme.be/news/voordelen_van" onclick="window.open(this.href);return false; ... missieloon
Die link levert enkel op: "Fout 404 - Pagina niet gevonden"...

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”