Volgens mij maakt het niet uit welk type wagen je koopt. Daar ben je vrij in.
Tenzij je de wagen wil inschrijven als bedrijfsvoertuig (de juiste term schiet me niet te binnen). Kwestie van 100% af te kunnen schrijven, 21% btw terug te kunnen vorderen, enz. Maar dan moet de wagen voldoen aan een aantal technische eisen: bepaalde verhouding laadruimte, open en vaste laadvloer, geen achterzetel, geen gordelbevestigingspunten, enz. En daar zal de camper niet aan beantwoorden.
Je zal waarschijnlijk wel een robbertje moeten schaduwboksen met de belastingcontroleur om het afschrijfpercentage/voordeel van alle aard te bepalen, enz. Tenslotte is de wagen meer voor eigen vertier, dan echt bruikbaar voor het bedrijf. Begrijp je wat ik bedoel?
Ik denk dat je lichte vracht bedoelt ? Neen, dit is niet de bedoeling. De wagen is op zich even bruikbaar voor het bedrijf als de wagen die ik nu heb. Het is gewoon een mono-volumer met wat extras maar die technisch ingeschreven wordt als een camper. En het is ook geen tweede wagen of zo, het is de enige wagen die ik zou gebruiken.Zowel voor professioneel als privé gebruik ( waar ik de nodige bijdragen voor betaal ). Tenslotte om te antwoorden op jouw laatste vraag. Is de BMW van 60000 EURO meer bruikbaar voor het bedrijf dan de KIA van 15000 EURO ? Beiden brengen ze je van punt A naar punt B ......