Beste,
Even kort een situatie schets gevolgd door een aantal vragen/onzekerheden. Ik heb hier al wat over gelezen maar kom steeds op hetzelfde vage resultaat uit.
Ik ben momenteel een 8 jaar zelfstandige in vrij beroep (eenmanszaak) maar ben door de jaren heen in een verslaving gesukkeld waardoor ik een heel aantal betalingen heb verwaarloosd en zodoende een grote schuldenberg heb opgebouwd.
Mijn boekhouder heeft mij geadviseerd om de boeken neer te leggen en richting schuldbemiddeling te gaan.
Mijn schulden bestaan over het grote geheel uit overheidsschuld (personenbelasting en sociale zekerheid) en een klein deel uit persoonlijke kredieten.
Anderzijds heb ik zo goed als geen goederen op de zaak staan behalve een leasing wagen die ik zal moeten afgeven.
Nu is mijn vraag dus:
- Men spreekt over kwijtschelding van restschulden wat in mijn situatie zo goed als mijn volledige schuldenberg gaat zijn. In welke maten zullen mijn overheidsschulden worden kwijt gescholden en wordt hier vaak verzet op aangetekend?
- Wat met mijn persoonlijke kredieten? Wordt hier vaak verzet op aangetekend?
- Ik wil na het persoonlijk faillissement graag terug in loondienst gaan werken. Kan dit direct na aanvraag faillissement of waar moet ik rekening mee houden?
Alvast bedankt om mijn situatie te lezen en eventueel te beantwoorden!
Mvg.