Huurder (wij) kan handelshuur niet meer betalen

Nele012
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurder (wij) kan handelshuur niet meer betalen

#1 , 19 jun 2023 14:35

Wij huren sinds september 2022 een handelspand aan 3000 euro de maand alsook KI is voor onze rekening
De zaken gaan sinds januari slechter
Eind maart hadden wij geen verwarming tot nu. Het was daar weken 15 graden. Als kledingwinkel bleven de mensen ook buiten en wilde zich niet omkleden.
De zaken gingen nog slechter.
Het is nu wel warmer en niet nodig dat de verwarming werkt maar hebben wel daardoor 2 maand nog meer verlies gedraaid
Wij willen er uit en de huisbaas is op de hoogte
Hij zegt dat dit kan als we 6 maand vergoeding betalen maar wij kunnen dat niet
We hebben ook gezorgd voor een andere huurder die in januari al gaat huren. Een heel groot bedrijf met vele winkels. Dus een hele goede huurder.
De huisbaas komt ons niet tegemoet zelf niet door de verwarming. Is nog steeds niet gemaakt maar zijn antwoord is dat het moeilijk is om iemand te vinden daar degene die deze heeft geplaatst niet meer werkt.
Moeten wij een faillissement aanvragen dan? Want wij kunnen echt in juli niet eens het huishuur meer betalen?
Kan er mij iemand helpen met wat ik het best doe ?

Sirkii
Berichten: 5458

#2 , 19 jun 2023 16:00

Als je nog voorraad hebt : uitverkoop en opzeggen tegen december. Hopelijk brengt de uitverkoop genoeg in t laatje om je huur te betalen, de andere kosten en jezelf een loon. Zoniet helaas faillissement aanvragen maar als je t kan vermijden zou k t vermijden.

bosprocureur
Berichten: 6881

#3 , 19 jun 2023 16:19

U mag niet te lang wachten.
In uw plaats zou ik een privébericht sturen aan den lowie. Die persoon heeft ervaring terzake, en al heel wat practische, en ter zake doende tips gegeven.

U klikt gewoon bovenaan in uw scherm, rechts, op Privéberichten, dan linkse kolom "bericht opstellen" en ontvanger toevoegen (den lowie dus).

u stelt hem uw vraag, ik ben zeker dat hij helpt, of tenminste bruikbare tips geeft.

Courage !

Reclame

denlowie
Berichten: 15935
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jun 2023 08:49

U kan mij bereiken op deze e-mail
denlowie@hotmail.com

Ik antwoord u dan vandaag nog
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12944

#5 , 21 jun 2023 09:15

De niet-werkende verwarming lijkt mij toch voldoende om richting (retroactieve) vermindering huur te gaan, zou dat een faillissement kunnen vermijden?

mava105
Berichten: 22329
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 21 jun 2023 11:31

Sommige handelshuren leggen het onderhoud bij de huurder. Zeker goed de huurovereenkomsdt nog een lezen, en herlezen.
Wie heeft die CV ketel ooit geplaatst? Als het een huurder was, die zijn zaak later aan u heeft overgelaten, heb je ook de onderhoudsverplichting mee overgenomen..

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”