Opstarten BV klant vorige werkgever

torken2
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opstarten BV klant vorige werkgever

#1 , 23 mar 2023 08:53

Hallo iedereen,

Ik heb onlangs mijn ontslag gegeven om mijn activiteiten zelfstandig verder te doen onder de vorm van een Besloten Vennootschap. Het gaat hier over ICT consultancy activiteiten namelijk programmeren.

De klant (K) waar ik zat voor mijn werkgever (laten we deze A noemen) wil mij graag houden. Nu mijn werkgever wil mij niet aannemen onder zelfstandige basis en mij vervangen door een andere werknemer. Tijdens het zoeken naar een andere opdracht, heeft bedrijf B mij gecontacteerd. Deze hebben momenteel al consultants bij diezelfde klant zitten. Ik zou dus als onderaannemer via bedrijf B kunnen starten bij dezelfde klant.

In mijn huidig contract staat concurrentiebedding en een geheimhoudingsverplichting. Mijn huidige werkgever wilt geen concurrentiebedding toepassen. Hiervan het ik al een schriftelijke bevestiging.

Volgens bedrijf B is deze constructie perfect mogelijk, want ik ga niet werken voor de klant maar ik werk eigenlijk voor bedrijf B. Volgens hen zou ik perfect veilig zitten. Ikzelf heb hier mijn twijfels. Bij mijn laatste gesprek met mijn werkgever zei hij dat ik niet voor de klant mag gaan werken, omdat er anders bepaalde contracten in werking treden. Buiten mijn contract heb ik nooit iets anders getekend bij bedrijf A.

Dus gaat het hier over bangmakerij of is hier degelijk wel iets van waar?

Thomas_A
Berichten: 2302
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mar 2023 10:42

Mogelijk wel contractueel probleem tussen A en K, maar daar heb jij niks mee te maken.

Als ze geen gebruik maken van het concurrentiebeding, zie ik het probleem niet voor jou.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”