Vorig jaar hebben mijn zus en ik een zaak opgestart, bvba. Voor de oprichtingkosten hebben we een lening aangegaan voor de aankoop van ons pand en heb ik persoonlijk, samen met mijn partner, eigen kapitaal ingebracht (wat om een serieus bedrag gaat).
Een fout van me is geweest dat we een mondelinge afspraak hebben gemaakt kwa terugbetaling door mijn zus van de helft van ons eigen ingebracht kapitaal. Mits er in de relatie van mijn zus problemen zijn en kwa toekomst dit onzekerheid bied naar onze zaak toe (financi?le kant, terugbetaling van harentwege) wil ik graag nu alles laten vastleggen op papier zodat ik en mijn gezin er niet de dupe van worden.
Moet dit onder toezicht van een notaris of kan ik dit zelf vastleggen op papier en door alle partijen laten ondertekenen?
Er is al een som terugbetaald, maar sindsdien heb ik niets meer gezien. Ik begrijp dat het voor haar ook niet gemakkelijk is, maar als ze dan persoonlijke spullen gaat aankopen die ze niet vandoen heeft terwijl ze bij wijze van spreken bij ons een schuld heeft, vind ik niet kunnen.
Kan ik ook een terugbetalingsplan laten of zelf opstellen dat voor haar haalbaar is. Ik weet dat mijn zus van goede wil is, maar ik wil ook geen 20 jaar wachten bij wijze van spreken op mijn centen. Immers we willen zelf een woning aankopen, maar zonder deze centen kunnen we dat niet.
Alvast bedankt voor de reacties