Loonaanpassing door vennoot

kvbvb
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Loonaanpassing door vennoot

#1 , 20 feb 2019 12:06

Mijn loon als bestuurder en zaakvoerder met 50 % van de aandelen in de betreffende BVBA werd zomaar tijdens mijn afwezigheid wegens ziekte aangepast van 45.000 bruto naar het minimumloon. Ook wierf hij een andere boekhouder aan die in zijn gunst optreed en aldus zeer partijdig is. Zo werden er een hele reeks voordelen zoals een groepsverzekering afgesloten door de bvba maar enkel ten voordele van mijn vennoot zelf. Dit werd allemaal doorgevoerd zonder mijn weten en toestemming. Is er iemand die weet wat ik kan doen om dit recht te kunnen zetten? Ik ben naar een advocaat gestapt maar dat sleurt maar aan zonder resultaat. Alvast ten zeerste bedankt voor jullie suggesties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 20 feb 2019 12:35

Dus u vennoot is ook zaakvoerder met 50% van de aandelen.

Moeilijke procedure als men elk 50% heeft.
In deze situatie kan je komen tot een volledige blokkering.
De 50% aandeelhouder kan namelijk steeds zijn veto stellen

Het is daarom dat men soms 49% +49% +2% aandelen voorziet de 2% volledig onafhankelijk persoon dikwijls een stille vennoot, om zulke patstellingen te vermijden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Ann45

#3 , 20 feb 2019 20:32

Als je zelf ook zaakvoerder/aandeelhouder kan je jouw loon toch zelf terug aanpassen?

Reclame

denlowie

#4 , 20 feb 2019 20:55

Ah ja een ping pong spel spelen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”