hypothecaire lening

ansts
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

hypothecaire lening

#1 , 28 dec 2018 09:50

Ik ben 3 jaar geleden in faillissement gegaan voor de zaak van mijn vriend. Ik zat daar voor 50% in op papier maar niet actief in de zaak. Hij heeft deze zaak niet goed afgesloten en alles laten aanslepen. Ze hadden me aangeraden om in schuldbemiddeling te gaan om zo de schulden op te lossen. Ik heb dat gedaan. Na 2 jaar is het fout gelopen tussen mij en mijn vriend maar ik zat nog steeds met die zaak en de schuldbemiddeling, me bevraagd bij advocaat die faillissement aanraadde. Heb ik gedaan, vof failliet verklaard maar daarbij ook persoonlijk. Nu is de zaak uitgesproken voor de vof en die is in orde maar mijn persoonlijk faillissement niet. De enige schuld die nog open stond was het huis. Is verkocht, en bij begin van aanvraag faillissement had bank bij mij schuld opgeeist maar niet bij mijn ex!. Daardoor liggen bank en gerecht in proces omdat de bank geen recht zou hebben op het geld van verkoop huis doordat zij de schuld niet hebben opgeeist bij mijn ex.

Nu heb ik nieuw leven opgestart en heb samen met mijn nieuwe vriend het huis van ons dromen gevonden. Kan er mij iemand zeggen of er een mogelijkheid is om toch geld te kunnen lenen voor dit huis? Ik vraag nu overal info maar heb gevoel dat ik van kastje naar de muur wordt gestuurd en krijg ook geen antwoorden van de curator die met mijn zaak bezig is. Advocaat ook aangesproken maar dat gaat me uiteindelijk ook veel centjes kosten en geen zekerheid of het dan ook in orde zou komen.....

Beetje radeloos nu dus hopelijk vind ik hier raad wat ik kan doen?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 28 dec 2018 13:54

Beste

Recent faillissement en waarschijnlijk melding op zwarte lijst. kans is bijzonder klein.
Advies : waarom ga je niet bij een paar banken langs. Leg je verhaal eerlijk uit. Zij kunnen de kredietcentrale (zowel positief als negatief) raadplegen. Daarnaast zijn er andere elementen die spelen. Inkomsten? andere lasten? Eigen inbreng?
Ga best langs bij een grotere bank. Kleine zelfstandige kantoren hebben meestal geen eigen toegang tot kredietcentrale en doorgaans ook geen eigen kredietbevoegdheid.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”