Beste,
Heb enige jaren geleden een zware tegenslag gehad financieel in de bvba waardoor de schulden zich zijn gaan opstapelen.
Telkens heb ik blijven proberen om alles terug op spoor te krijgen maar is mij niet gelukt in tegendeel.
Op aanraden van mijn boekhouder dan een eenmanszaak opgericht om bepaalde redenen.
door deurwaarders die extra kosten en boetes aanrekende zijn er dan ook schulden op de eenmanszaak gekomen en prive.
Heb jaren geprobeerd om iedereen terug te betalen maar het enige dat ik nu nog betaal is de deurwaarders en advocaten.
Schuldeisers zien er bijna nooit iets van.
Dit is niet draagbaar. dus was ik naar het ocmw gegaan en gevraagd om hulp bij mijn priveschulden en naar een advocaat voor mijn bvba.
Het ocmw kon mij niet helpen omdat ik niet genoeg verdiende om alles terug te betalen.
De advocaat had een overeenkomst bekomen met de meeste schuldeisers maar dit is enorm krap.
Waardoor ik nu terug enkele vaste kosten niet meer kan betalen.
Nu zou ik op aanraden van dyzo mij volledig failliet laten verklaren, vennootschap en eenmanszaak/prive.
Ze wisten me te vertellen dat je nu via de nieuwe insolventiewet volledig kan kwijtgescholden worden van al mijn schulden.
Klopt dit?
Wij huren een woning en ik werk momenteel in onderaanneming van een firma waar ik na faillissement in loondienst kan gaan werken.
Dus is de vraag nu?
Zijn effectief al mijn schulden dan verdwenen?
Kan ik met curator overeenkomen over mijn meubels/speelgoed van dochter enz dit te kunnen behouden.
Kan ik met curator ook overeenkomen dat ik mijn bedrijfswagen (enige vervoersmiddel) kan overkopen voor restwaarde bij de bank op mijn prive naam?
Alvast bedankt